مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد با اشاره به موفقیت ایران در مذاکرات گروه 1+5 لوزان سوئیس گفت: بیانیه پایانی این دوره از مذاکرات بسیار امیدوار کننده است و فضای سیاسی، اجتماعی و اقتصادی حاکم بر کشور را تغییر داد و امید و نشاط  را در اولین روزهای کاری سال در جامعه ایجاد کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد، " علی نمازی " در دیدار با مدیر شعب بانک ملی استان یزد با بیان اینکه بخش اقتصاد جامعه، دارای گره هایی است که باز شدن آن در گرو توافق هسته ای است تصریح کرد: امیدواریم با توافق هسته ای در آینده، تحریم ها برداشته و مشکلات اقتصادی جامعه از جمله تورم و کاهش قیمت حل شود.

وی حضور سرمایه گذاری خارجی در کشور را پس از مذاکرات و توافق نهایی رو به رشد پیش بینی کرد و گفت: توافق هسته ای و برقراری تعاملات بین المللی با کشورهای جهان و رفع تحریم ها، پویایی اقتصاد ایران را شتاب می بخشد.

نمازی گفت: قطعا آثار و نتایج مثبت مذاکرات در بهبود شرایط اقتصادی و به خصوص سرمایه گذاری خارجی خواهیم دید و موفقیت دستگاه دیپلماسی در این دوره از مذکرات می تواند شرایط سرمایه گذاری و تجارت ایران با سایر کشورها را تسهیل بخشد و منجر به بهبود ساز و کارهای تولیدی و اقتصادی در کشور شود.

وی در عین حال گفت: ملت و دولت ایران نباید حل همه مشکلات را در گروی توافقات هسته ای بداند؛ بلکه باید کار و تلاش شبانه روزی را در دستور کار خود قرار داده و در راستای بالا بردن نرخ بهره وری و تولید ناخالص ملی گام های اساسی بردارد.

رئیس اداره امور  شعب بانک ملی استان یزد هم در این دیدار با ارائه گزارشی از عملکرد و فعالیت های این بانک در سال گذشته از رشد 25 درصد پرداخت تسهیلات بانکی در این مدت خبر داد و گفت: طی این مدت بیش از دو هزار میلیارد ریال تسهیلات در بخش های مختلف پرداخت شد که بخش عمده آن مربوط به صنعت می باشد.

" محمد رضایی " افزود: منابع بانکی استان یزد در سال گذشته نیز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 32 درصد رشد داشته است.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا