تیم رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد (YRA) در دهمین دوره مسابقات بین المللی روبوکاپ آزاد ایران2015 موفق به کسب مقام قهرمانی در رشته ربات امداد گر واقعی شد .

محمد رضا جناب زاده، سرپرست تیم رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی یزد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا گفت: در رشته امدادگر 12 تیم از دانشگاه های آزاد، سراسری و یک تیم خارجی از کشور تایلند حضور داشتند که درلیگ امداد گر مقام اول به طور مشترک به تیم YAR از دانشگاه آزاد اسلامی یزد و تیم MRL از دانشگاه آزاد اسلامی قزوین رسید و مقام سوم را نیز تیم BARTLAB تایلند کسب کرد.

وی با اشاره به اینکه در این لیگ تیم YRA دانشگاه آزاد اسلامی یزد عنوان بهترین همکاری ترکیبی ربات های امدادگر را از آن خود کرد، افزود: در رشته مین یاب کنترل از راه دور نیز با حضور 29 تیم پذیرفته شده تیم رباتیک واحد یزد توانست ضمن کسب مقام پنجم ، لوح تقدیر مسابقه جوانمردانه را دریافت نماید .

سرپرست تیم رباتیک واحد یزد اظهار نمود: سطح کیفی این دوره از مسابقات بالاتر از دوره های قبل بود و تیم های حاضر با ربات های جدید شرکت کرده بودند و رقابت فشرده و خوبی بین تیم های یزد ، قزوین ، تایلند ، دماوند و فیرزکوه برگزار شد .

جناب زاده در تشریح برنامه ها و اهداف سال جاری این گروه رباتیک تصریح کرد: شرکت در مسابقات جهانی که تیرماه در کشور چین برگزار می شود و بالا بردن مهارت های دانشجویان از اهداف امسال تیم است.

او همچنین اضافه کرد: ما برنامه هایی برای کاربردی کردن ربات ها داریم که نیاز به حمایت دارد زیرا ربات های ما امکان عمومی شدن ندارند و فقط در صنایع و سازمان های خاص به کار می آیند.

جناب زاده در پایان گفت: تیم رباتیک واحد یزد در این مسابقات متشکل از دکتر ابوالفضل زارع شاه آبادی، سید علی محمد منصوری، جمال بهشتی، هادی صادق پور، آرشام بلیوانی، میلاد محمدی، رضا ابراهیمی، حسین کریمی، مهدی باقری بود .

گفتنی است تیم رباتیک واحد یزد تاکنون توانسته است در زمینه ربات امدادگر ، مین یاب دستی ، ربات های پرنده ، واقعیت ترکیبی ،فوتبالیست ها و... در مسابقات متعدد داخلی و خارجی شرکت کند و موفقیت های زیادی را کسب کند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا