یزد فردا:مدیر کل دامپزشکی استان یزد در پاسخ به صحبت های شهردار  یزد درخصوص برخورد دوگانه دامپزشکی با کشتارگاه های دام استان ابراز داشت: شهرداری ها طبق قانون در قبال آسایش، رفاه و سلامت مردم خصوصا تامین گوشت بهداشتی وظیفه مند هستند؛ به همین دلیل ساخت کشتارگاه صنعتی دام توسط این ارگان صورت گرفته است.

 به گزارش یزد فردا:دکتر علی اکبر حداد زاده در ادامه ضمن اشاره به اقدامات اولیه صورت گرفته در راستای تبدیل کشتارگاه سنتی دام شهرستان مهریز به کشتارگاه صنعتی افزود: در دفاع ازکشتارگاه صنعتی؛ مقایسه کشتارگاه صنعتی و سنتی اشتباه است و کشتارگاه مهریز مانند بسیاری دیگر از کشتارگاه های دام استان سنتی می باشد که اقداماتی در خصوص تبدیل وضعیت آن صورت گرفته است. اما تبدیل یک کشتارگاه صنعتی که چند میلیارد تومان از سرمایه بیت المال برای ساخت آن هزینه شده به کشتارگاه سنتی جای تعجب دارد و هیچ کجای دنیا اینگونه اتفاقی صورت نگرفته است.

وی در ادامه افزود: برای حل مشکلات کشتارگاه صنعتی، مسیر انتخاب شده( ساخت سالن کشتار سنتی)، صد در صد اشتباه بوده و به منظور حل اینگونه مشکلات، ابتدا باید دیدگاه مدیریتی کشتارگاه، صنعتی شود در صورتی که در حال حاضر دیدگاه سنتی غالب شده و موضع گیری های نادرست صورت گرفته نیز ناشی از همین طرز تفکر است.

این مقام مسئول اظهار داشت: علیرغم اینکه انتظار می رفت هزینه های صورت گرفته در جهت رفع مشکلات اصلی کشتارگاه صنعتی هزینه شود، شهرداری بدون هماهنگی با دستگاه های متولی از جمله دامپزشکی اقدام به ساخت یک سالن سنتی در کنار کشتارگاه صنعتی نموده است و این اقدام با توجه به عدم در نظر گرفتن تذکرات کتبی و اقدامات قانونی صورت گرفته بوده که کشتارگاه را از حالت صنعتی به سنتی سوق داده است.

حدادزاده در پایان متذکر شد: کشتار دام و استحصال هر گونه گوشت در این سالن تهدید کننده سلامت مردم و بهداشت عمومی جامعه می باشد و دامپزشکی به هیچ وجه اجازه کشتار دام در این سالن را نخواهد داد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا