مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد گفت: باید با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی دقیق بستر مناسب برای افزایش زمینه حضور بانوان در فعالیت های ورزشی فراهم شود

به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان یزد،نشست نایب رئیسان بانوان هیات های ورزشی استان یزد عصر روز یکشنبه 23 فروردین ماه با حضور مسعود شریعتی مدیرکل ورزش و جوانان استان، آزاده دهقان مسئول ورزش بانوان و رضا نارگانی مسئول روابط عمومی این اداره کل در هتل ملک التجار برگزار شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد در این مراسم گفت: نشاط اجتماعی خانواده ها در گرو سلامت روحی و جسمی زنان بوده و برای دستیابی به این امر، زنان باید ورزش را سرلوحه کار خود قرار دهند.

مسعود شریعتی افزود: فرهنگ سازی ورزش در بین بانوان یکی از مهمترین نیازهای توسعه ورزش استان بوده و بایستی با برنامه ریزی راهبردی و با ایجاد بسترهای مناسب برای توسعه ورزش در بین بانوان گام برداشت.

وی اطلاع رسانی و تبلیغات را از راه های مهم و تاثیرگذار گسترش ورزش بانوان دانست و تصریح کرد:  رسانه ها در دنیای کنونی نقش بسزایی در توسعه ورزش دارند که نایب رئیسان هیات های ورزشی با ارتباط تنگاتنگ با مسئولین روابط عمومی هیات های ورزشی و واحد روابط عمومی این اداره کل فعالیت های انجام شده را انعکاس دهند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد ادامه داد: با تبلیغات و اطلاع رسانی ورزش هم در بین بانوان گسترش خواهد یافت و هم اینکه اسپانسرها و حامیان مالی با رغبتی دوچندان بانوان ورزشکار در رشته های مختلف را حمایت خواهند کرد.

شریعتی در ادامه اظهار داشت: نایب رئیسان بانوان هیات های ورزشی شهرستان ها نیز باید بیش از پیش فعال شوند و به عنوان بازوان هیات های استانی تلاش کنند و رشته های ورزشی را از سطح شهرستان ها گسترش دهند.

وی یکی دیگر از موضوعات مهم برای دست‌یابی به توسعه فعالیت‌های بانوان در رشته های مختلف را مقوله آموزش عنوان و بر توجه ویژه به آن تاکید کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد گفت: نایب رئیسان باید با داشتن برنامه، دوره های اموزشی مربیگری و داوری و دوره های ارتقاء را در طول سال برگزار و مربیان و داوران زیادی در رشته های مختلف تربیت کنند.

در پایان این نشست نایب رئیسان بانوان هیات های ورزشی استان به تشریح برنامه های خود در سال جدید و بیان مسائل و مشکلات پرداختند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا