مديركل دفتر اموربانوان و خانواده استانداري يزد گفت : حضرت فاطمه(س) بانوي عشق و عاطفه و مهر و محبت است و خداوند متعال با آفرينش حضرت زهرا(س) الگوي چگونه زيستن را به بشريت معرفي كرد.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد صبح دوشنبه 24 فروردين ماه  مراسم جشن ميلاد حضرت زهرا(س) و تجليل از بانوان برگزيده استان يزد با عنوان "گلواژه آفرينش" با حضور استاندار يزد، معاونين سياسي،امنيتي و اجتماعي و توسعه مديريت و منابع انساني استاندار يزد، مديران كل حوزه استاندار، دفتر اموربانوان و خانواده، روابط عمومي استانداري يزد و دفتر آموزش و پژوهش استانداري و قشرهاي مختلف بانوان در سالن سينما دانش آموز يزد برگزار شد.
مديركل دفتر اموربانوان و خانواده استانداري يزد اظهار داشت : ما مسلمانان اعتقاد داريم حضرت زهرا(س) به عنوان انساني كامل الگويي براي انسانها و تمام بشريت است و حضرت فاطمه(س) متعلق به همه روزها، ماهها و زمانهاست.
فخرالسادات خامسي هامانه با اشاره به بيانات رياست جمهوري اسلامي ايران در ستايش ويژگيهاي حضرت زهرا(س)  ادامه داد: نام حضرت فاطمه(س) علامتي است كه راه را گم نكنيم و مسير تعالي خود را به عنوان يك زن و يك انسان در جامعه باز بشناسيم.
وي افزود : امروز زنان جامعه ما بيش از هر زمان ديگري به الگوپذيري از حضرت فاطمه(س) نياز دارند و نبايد نقش اجتماعي و سياسي خود را فراموش كنند.
خامسي عنوان كرد : شايسته است زنان و مادران جامعه ما صفات برجسته حضرت زهرا(س) مانند: طهارت، شجاعت، شهامت، ساده زيستي، حق باوري و حق مداري، سياست فهمي، عفت، قناعت، تقوي، صبر و استقامت، از خودگذشتگي، همسرداري، تربيت فرزند، ايمان و زهد را در خود نهادينه كنند.
مديركل دفتر اموربانوان و خانواده استانداري يزد در پايان سخنان خود اظهار اميدواري كرد : زنان استان يزد با خودباوري، شجاعت، فكر و انديشه، نبوغ فرهنگي، اجتماعي و سياسي خود براساس ضرورتهاي بومي، فرهنگي و اقليمي استان قدمهاي مثبت و مؤثري را در جهت پيشرفت و توسعه جامعه بردارند.

در اين مراسم جشن طاهره حصيب استاد روانشناس دانشگاه سخناني با موضوع"همه زنها خوب هستند اما بعضي از زنها جذاب اند" بيان نمود و به مقايسه ويژگيهاي زنان خوب و جذاب از ديدگاه روانشناسي پرداخت.
در ادامه مراسم جشن گلواژه آفرينش از 20 نفر بانوان برگزيده استان در زمينه هاي مختلف علمي، فرهنگي، هنري و ورزشي با اهداي لوح تقدير توسط استاندار يزد تجليل شد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا