به گزارش اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری یزد، سیوانکا داناپالا رئیس دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در نشستی صمیمی با فرماندار اردکان افزود: با همکاری خوبی که در اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور و بقیه دستگاه های اجرایی مسئول در حوزه پناهندگان  در دولت جمهوری اسلامی ایران داریم، به جامعه بین الملل نشان دادیم که ایران در مورد میزبانی از پناهندگان نمونه عملکرده ، که استان یزد نسبت به سایر استان ها در این موضوع سرآمد بوده است

رییس دفترمرکزی کمیساریای عالیسازمان ملل متحد در امور پناهندگان ،توجه  جمهوري اسلامي ايران به پناهندگان را كم نظير توصيف كرد و بيان داشت ايران از محدود كشورهايي است كه همواره به پناهندگان احترام گذاشته و خدمات بزرگي همانند بيمه و امكانات تحصيلي را به آنان ارائه مي دهد.
وی اضافه کرد: امیدواریم با تعدادی از سفرا کشورهای مختلف مستقر در تهران ، سفری به یزد داشته باشیم و خدمات ارزنده جمهوری اسلامی ارائه شده به پناهندگان را به آنها نمایش دهیم و چالش ها و کمبودها را  در حوزه مدیریت پناهندگان به جوامع بین الملل منعکس کنیم.

فرماندار اردکان نیز در این نشست گفت :ضمن خوشامدگویی به هیئت مذکور، از مهمان نوازی  مردم ایران و علی الخصوص مردم استان یزد  صحبت کردند و اظهار داشتند استان یزد پذیرای تعداد زیادی از اتباع افغانی می باشد که تا کنون به دید مهمان به آنها نگاه شده است.

اسماعیلی با بیان اینکه در سال 93 تعداد 220 اتباع بیگانه در دوره سنی 10تا 49 سال تحت پوشش نهضت سواد آموزی این شهرستان درآمده اند، افزود: آموزش های لازم در حوزه بهداشتی، تربیتی ، اخلاقی و دینی در بین دانش آموزان اتباع صورت گرفته است.

در حاشیه این دیدار ،هیئت همراه از چگونگی  ارائه خدمات در مراکز درمانی و آموزشی واقع در  مهمانشهر صحابه اردکان بازدید بعمل آوردند.









سایت خبری یزد فردا


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا