استاندار یزد گفت : دولتها و ملتها باید حرمت و کرامت همه انسانها را مدنظر داشته باشند و آن را محترم بدارند و هیچ کشوری نباید به خاطر قدرت برتر خود به سرزمین دیگری حمله نظامی نماید.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، عصرسه شنبه 25 فروردین ماه رئیس دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در ایران و مسئول امور ارتباطات این کمیساریای عالی با استاندار یزد در دفتر ایشان دیدار کردند.
در این دیدار صمیمی استاندار یزد اظهار داشت : در تمام جنگها یک بازنده بیشتر وجود ندارد و آن مردم هستند و در قرن حاضر، جامعه بشری با پیشرفتهایی که داشته است به یک بلوغ فکری، روحی و روانی رسیده و باید به سمت صلح جهانی گام بردارد.
"سیدمحمد میرمحمدی" ادامه داد : دولتها و ملتها باید حرمت و کرامت همه انسانها را مدنظر داشته باشند و آن را محترم بدارند و هیچ کشوری نباید به خاطر قدرت برتر خود به سرزمین دیگری حمله نظامی نماید.
وی افزود : تجارب گذشته جامعه بشری نشان می دهد باید از جنگ و خونریزی دور شویم و به همکاری و تعامل بین جوامع بپردازیم.
"میرمحمدی" عنوان کرد : امیدواریم سیاستهای جنگ و جدال در دنیا از بین برود و صلح و دوستی جایگزین آن شود و همه مردم بتوانند در سرزمین متعلق به خود همراه با آرامش، امنیت، صلح و دوستی زندگی کنند.


گفتگوی تمدنها نقطه محوری رشد و فضیلت جامعه بشری در دوران معاصر


عالی ترین مقام اجرایی استان گفت : کشور ایران همواره حامی صلح و دوستی در جهان بوده و پناهگاه آوارگان از کشورهای دیگر به شمار می رود.
"میرمحمدی" اظهار داشت : حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد خاتمی در زمانیکه مسئولیت رئیس جمهوری اسلامی ایران را بر عهده داشتند، طرح گفتگوی تمدنها را در سازمان ملل متحد مطرح کردند که با استقبال جهانیان روبرو شد و نقطه محوری برای رشد فضیلت و کمال در جامعه انسانی و در دوران معاصر گردید.
استاندار یزد تصریح کرد : بسیاری از جنگها از خودخواهی سرچشمه می گیرد و شایسته است کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان با اقدام علمی و فرهنگی به دنبال علت این آوارگی ها برود و در جهت تحقق صلح و دوستی در جهان گامهای مؤثری بردارد.


برخوردار بودن اتباع بیگانه از حقوق قانونی خود


میرمحمدی اظهار داشت : دفتر اموراتباع و مهاجرین خارجی استانداری یزد امکانات لازم را برای اتباع بیگانه از نظر آموزش، بهداشت، شغل و امکانات رفاهی دیگر فراهم کرده است و آنها از تمام حقوق قانونی خود مانند یک شهروند برخوردار هستند و امیدواریم شما و هیأت همراه در بازدیدهایتان شاهد رضایت این اتباع بیگانه باشید.
وی ادامه داد : طرح ساماندهی برای اتباع خارجی مجاز که دارای کارت اقامت هستند صورت می گیرد اما با اتباع بیگانه غیرمجاز که غیرقانونی وارد کشور ایران شده اند یا اقدامات قانونی برای اقامت خود را انجام نداده اند مطابق قانون و مقررات رفتار می شود.
میرمحمدی خطاب به رئیس دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در ایران افزود : انتظار داریم شما نیز پس از بازدیدهای خود شرایط مهربانانه ایرانیان را به امور پناهندگان سازمان ملل انتقال دهید و در رابطه با خدماتی که جمهوری اسلامی ایران به اتباع بیگانه و خارجی می دهد اطلاع رسانی نمایید.


خدمات بسیار خوب دولت ایران برای اتباع بیگانه


در این دیدار رئیس دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در ایران گفت : سابقه خدماتی که دولت ایران در سالهای گذشته به پناهندگان و اتباع خارجی داشته بر کسی پوشیده نیست.
"سیوانکا داناپالا" اظهار داشت : نقش جمهوری اسلامی ایران در ایجاد آرامش و امنیت در منطقه نقش مهمی است و کشور ایران همکاریهای بسیار خوبی با امور پناهندگان سازمان ملل داشته است.
وی ادامه داد : اینجانب نیز ارزش و احترام خاصی برای دکتر خاتمی قائل هستم و زمانیکه رئیس جمهور اسبق جمهوری اسلامی ایران طرح گفتگوی تمدنها را مطرح کرد پوسترهای فراوانی را از طرف سازمان ملل از ایشان و این طرح زیبا و بین المللی تهیه و به سراسر جهان ارسال شد.
رئیس دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در ایران ، استان یزد را یکی از استانهای بسیار زیبای ایران دانست و اظهار امیدواری کرد : زمینه های همکاری بیشتر برای ساماندهی بهتر اتباع بیگانه و خارجی فراهم شود.
در ابتدای این جلسه رضا زارع زاده مدیرکل دفتر اموراتباع و مهاجرین خارجی استانداری یزد از سفر سفیران کشورهای اروپایی و آسیایی به استان یزد در اوایل خرداد ماه امسال خبر داد و گفت : در روزهای 6و7 خرداد ماه 20 نفر از این سفیران مهمان یزد خواهند بود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا