یزدفردا:مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور از برخورد با اتباع افغان و سایر اتباع خارجی غیرمجاز که کارت آمایش نگیرند، خبر داد.
به گزارش یزدفردا به نقل ازروابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی :احمد محمدی فر در مصاحبه با خبرنگاران تعداد اتباع افغانی غیرمجاز در کشور را حدود یک میلیون نفر برشمرد و گفت: درصورتی که این گروه از اتباع خارجی برای دریافت کارت آمایش خود اقدام نکنند بلافاصله بازداشت و زمینه بازگشت آنان به افغانستان فراهم می شود.

 

وی زمان اجرایی شدن مرحله دهم صدور کارت‌های آمایش را اردیبهشت امسال اعلام کرد و افزود: با توجه به هماهنگی هایی که با دولت افغانستان صورت گرفته است سال گذشته حدود 450 هزار تبعه افغانی غیرمجاز دستگیر و روانه کشور مطبوع خود شدند .

خروج  3 میلیون اتباع خارجی غیرمجاز در5سال

محمدی فر تعداد اتباع خارجی غیرمجاز را که از سال 89 تا پایان سال 93 از ایران اخراج شده اند نزدیک به 3 میلیون نفر برشمرد.

وی همچنین از برخورد قانونی با آن دسته از کارفرمایان ایرانی که از کارگران افغانی غیرمجاز استفاده می کنند خبر داد و از صاحبان مشاغل و حرف خواست از به کارگیری این گروه از کارگران خارجی خودداری کنند.
محمدی فر به ازدواج دختران ایرانی با اتباع خارجی غیر مجاز که به یکی از مهمترین مشکلات پیش روی دولت تبدیل شده است اشاره کرد و گفت: خانواده ها پیش از هر اقدامی باید صلاحیت اخلاقی و اجتماعی اتباع خارجی را در ادارات کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری‌ها بررسی کنند.

افزایش ازدواج دختران ایرانی با اتباع خارجی افغانی غیرمجاز

وی بدون اشاره به آمار ازدواج دختران ایرانی با اتباع خارجی افغانی غیرمجاز تعداد این گونه ازدواج‌ها را زیاد توصیف کرد.

محمدی فر با تاکید بر اینکه دولت به اتباع خارجی غیرمجازی که با زنان ایرانی ازدواج می کنند تابعیت ایرانی نمی دهد، افزود : براساس قانون، فرزندان این خانواده ها نیز تا سن 18 سالگی از دریافت تابعیت ایرانی محروم هستند. 

 

به گزارش یزدفردا :مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور تعداد ازدواج اتباع خارجی با زنان ایرانی در سال 93 را که دارای مجوز رسمی از دولت ایران هستند و به ثبت رسیده است 1160 مورد دانست و گفت : بررسی‌های آماری نشان می دهد حدود 773 ازدواج هم در خارج از کشور به ثبت رسیده است.

محمدی فر تعداد اتباع افغانی را که به صورت قانونمند و در قالب پناهنده یا اقامت موقت در ایران زندگی می کنند یک میلیون و 500 هزار نفر برشمرد و افزود: از این تعداد برای 270 هزار تبعه افغانی که همراه خانواده هایشان جمعیت 950 هزار نفری را تشکیل می دهند در قالب اجرای طرح آمایش اتباع خارجی از سال 89 تاکنون مجوز اشتغال صادر شده است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور از ادامه تحصیل 360 هزار دانش آموز و 12 هزار دانشجو در مدارس و دانشگاه‌های سراسر کشور خبر داد و گفت: همچنین هم اکنون 12 هزار طلبه افغانی تحت پوشش جامعه المصطفی قرار دارند و درحال تحصیل هستند.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا