معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت : با توجه به اینکه استان یزد یکی از گلوگاه های اصلی  مبارزه با قاچاق و کشف مواد مخدر است این انتظار از مرکز داریم تا بالاترین سرانه های تخصیص اعتبارات از طرف ستاد مبارزه با مواد مخدر به استان یزد تعلق گیرد تا مسائل و مشکلات به وجود آمده در مسیر فعالیت دستگاه های مختلف در این حوزه حل شود. 

صبح چهارشنبه 26 فروردین ماه جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد با حضور قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، معاونت مقابله با عرضه ستاد ، معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداریزد و اعضای ستاد مبارزه با مواد مخدر استان یزد در سالن حمیدیا استانداری یزد برگزار شد.
" محمد علی طالبی " در این جلسه گفت : استان یزد به عنوان استانی  با شاخصه های بالای فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی شناخته می شود ، بنابراین انتظار همه این هست که استانی عاری از مسائل و آسیب ها باشد .
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد تصریح کرد: یکی از مهمترین چالش های که استان یزد با آن مواجه است بحث مواد مخدر هست که آن هم بر می گرددبه موقعیت جغرافیای خاص استان که در مسیر ترانزیت مواد مخدر قراردارد که این خود ناشی از آن شده که با برخی از مسائل و مشکلات در زمینه اجتماعی و امنیتی رو به رو باشیم .
وی ادامه داد: بسیاری از آسیب های به وجود آمده به صورت مستقیم در ارتباط با این حوزه هست و برخی دیگر از آسیب ها به طور غیر مستقیم با این حوزه در ارتباط است.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد : انتظار ما از ستاد مرکز حمایت از تیمی  است که در استان یزد به صورت جدی در این زمینه فعالیت می کنند ، بنابراین با توجه به اینکه بین دستگاههای امنیتی و انتظامی ما همگرایی و همراهی صمیمانه ای در این زمینه وجود دارد نگاه حمایتی مرکز می تواند  موجب تقویت فعالیتهای این دستگاه ها در این حوزه شود.
وی افزود: علی رغم بسیاری از مشکلاتی که در این دستگاه های از لحاظ نیرو ، امکانات ، هزینه های جاری و مسائل دیگروجود دارد خوشبختانه ما شاهد هستیم با تاکیداتی که صورت گرفته تقویت نگاه نرم افزاری بر مجموعه دستگاه های عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر وجود دارد که امیدواریم با  این نوع  نگاه و با  اهمیت دادن به بحث پیشگیری و مواد مخدر در کنار حمایت های که از طریق مرکز می شود یک عملکرد موفق و نمونه ای در سطح کشور داشته باشیم .
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد تصریح کرد: تعامل و همکاری که بین دستگاههای عضو شورای هماهنگی ستاد مبارزه با موادمخدر  است نقطه قوتی برای استان هست که ما این نقطه قوت را در نهادهای غیر دولتی استان نیز داریم .
وی ادامه داد: سمن ها به نوعی در استان فعالیت بسیار خوبی داشته اند و استان یزد از جمله استانهای موفق و نمونه در زمینه فعالیت سازمانهای مردم نهاد هست ، بنابراین انتظار ما از مرکز این است که حمایت بیشتری نسبت به سمن ها داشته باشد و وضعیت سازمانهای مردم نهاد در استان به صورت ویژه مورد ملاحظه قرار گیرد چرا که استان یزد  دارای ظرفیت وجود سمن ها  و انجمن های قوی در این حوزه است که ارتباطات خیلی خوبی با نهادهای دولتی دارند و این خود می تواند موجب هم افزایی در فعالیتهای تکمیلی سازمانهای دولتی شود .
در ادامه جلسه " علیرضا جزینی " قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در کشور گفت: استان یزد در زمینه پیشگیری از مواد مخدر پیشرفت خوبی داشته است .
وی افزود : اولین تقاضای 92 درصد از مردم مبارزه با مواد مخدر است  که ما باید در این زمینه  تلاش  نماییم .
قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: یکی از سیاست های اصلی ستاد بحث پیشگیری است که باید آن را به صورت جدی تر دنبال نماییم و ما باید در این زمینه فرهنگ سازی کنیم که یکی از راهکارها موثر در زمینه فرهنگ سازی می تواند ضرورت استفاده و حمایت از پایان نامه های باشد که در این زمینه کار شده است .
جزینی خاطر نشان کرد: بحث اشتغال زایی در این زمینه بحث قابل توجه ای است که باید به صورت فعال تر در این زمینه عمل شود .
وی در پایان تاکید کرد: آموزش و پرورش باید در این حوزه فعالیت خود را پر رنگ تر نماید و در زمینه اطلاع رسانی و آگاهی اقدامات موثری انجام دهد.
گفتنی است در این جلسه برخی از دستگاه های عضو شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان یزد گزارشی از اقدامات خود در این خصوص و مسائل و مشکلاتی که در این زمینه سد راه آنها هست  بیان نمودند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا