مدیرکل ثبت احوال یزد خبر داد :سال گذشته بیش از ۲۴ هزار واقعه ولادت در استان یزد به ثبت رسید .

مدیرکل ثبت احوال استان یزد با بیان اینکه نرخ رشد جمعیت در استان یزد ۱.۶ درصد است، گفت: بیش از ۲۴ هزار نفر سال گذشته در یزد به دنیا آمدند.

سید‌محمد طباطبایی با بیان جدیدترین آمار جمعیتی بر اساس آخرین تقسیمات سیاسی کشور ، اظهار داشت : سهم استان یزد از جمعیت کشور از یک و 4 دهم درصد به به یک و 35 صدم درصد کاهش یافته است.

مدیر کل ثبت احوال استان یزد گفت: در سال گذشته جمعیت کشور 78 میلیون و 88 هزار و 204 نفر بوده که از این آمار 1 میلیون و 56 هزار و 318 نفر به استان یزد اختصاص داشته است.

وی با اشاره به تغییرات جمعیتی حاصل از ثبت ولادت و وفات در استان یزد افزود: نرخ رشد طبیعی استان یزد عددی معادل یک و 6 دهم درصد در سال بوده است.

طباطبائی با بیان اینکه تراکم نسبی جمعیت در استان یزد 14 نفر در هر کیلومتر مربع است اظهار داشت: از کل جمعیت استان یزد، 84 درصد شهری و 16 درصد روستایی هستند.

وی با اشاره به نرخ 23 درصدی ولادت در استان گفت : از مجموع ولادت‌های ثبت شده بیش از 756 نوزاد حاصل ولادت‌های چند قلویی و 363 واقعه مربوط به ولادت‌های دوقلو بوده‌اند . همچنین در سال گذشته 10 واقعه سه‌قلوزایی نیز در استان به ثبت رسیده است.

این مقام مسئول در مورد نام‌گذاری‌های نوزادن تازه به دنیا آمده در استان افزود: بیش از 25 درصد از اسامی دختران فاطمه و زهرا و نام های ترکیبی این دو نام زیبا ، 31 درصد از اسامی پسران علی و امیر و ترکیبات آنها و 32 درصد هم به نام مبارک محمد و نام های ترکیبی آن نام‌گذاری شده‌اند.

مدیر کل ثبت احوال استان یزد اسامی امیرعلی، ابوالفضل، امیرحسین، محمد طاها، امیرمحمد، علی، امیرعباس، محمد، حسین و علیرضا را 10 اسم اول انتخاب شده برای پسران و اسامی فاطمه، زهرا، نازنین زهرا، زینب، ریحانه، ثنا، فاطمه زهرا، رقیه، نرگس، و یسنا را هم به عنوان 10 اسم اول انتخابی دختران در سال گذشته عنوان کرد.

مدیرکل ثبت احوال یزد در مورد ثبت آمار وفات در سال گذشته گفت: تعداد 4 هزار و 593 نفر در استان یزد در سال 93 فوت کرده‌اند که از این آمار به طور متوسط روزانه 12 نفر فوتی در سال گذشته در این اداره ثبت شده است

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا