معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش وپرورش :۴۰۰پژوهش سرادانش آموزی در کشور فعال است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش وپرورش استان یزد، " علی زرافشان" در آیین انعقاد تفاهمنامه میان آموزش و پرورش یزد و پارک علم و فن آوری این استان از فعالیت ۴۰۰پژوهش سرا در سطح کشور خبر داد و گفت: این رقم طی سال های آینده به 750 واحد خواهد رسید.

وی هدف وزارت آموزش و پرورش را فعال شدن یک پژوهش سرا  در هر منطقه یا شهرستان عنوان کرد و افزود: 60 مورد از پژوهش سراهای فعلی مجهز به آزمایشگاه نانو هستند که قرار است امسال این رقم به 80 مورد برسد.

دکتر زر افشان در ادامه خاطرنشان کرد: قرار است امسال علاوه بر جشنواره خوارزمی، جشنواره های جابربن حیان و نوجوان خوارزمی نیز در مقاطع مختلف برگزار شود.

معاون وزیر همچنین از برگزاری ششمین جشنواره نانو در آینده نزدیک خبر داد و افزود: در اولین سال برگزاری این جشنواره یکهزار و 200 نفر شرکت کردند که در پنجمین دوره آن این رقم به 25 هزار نفر رسید.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان یزد نیز افزود: تاکنون 6 دوره از مسابقات نوآوری و ابتکارات دانش آموزی با هدف ترویج فرهنگ خلاقیت و نوآوری برگزارشده و هرساله شاهد رشد قابل توجهی در جمعیت دانش آموزی بوده ایم .

" محمود زارع " افزود : این مسابقات آموزشی، تفکر و قدرت حل مسئله و خلاقیت در بین دانش آموزان را افزایش داده و زمینه ای برای رشد استعدادهای دانش آموزی است.

لازم به ذکر است در این نشست تفاهم نامه ای در سه نسخه و 10 بند به امضای معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش و مدیر پارک علم و فناوری یزد رسید که در آن استقرار دبیرخانه مسابقات در این پارک، تامین منابع مالی اجرایی مسابقات و تامین هدایای برگزیدگان از تعهدات پارک یاد شده خواهد بود.

حمایت معنوی از برگزاری مسابقات، اطلاع رسانی و اهدای لوح تقدیر به نفرات برتر هم از تعهدات وزارت آموزش پرورش است که به مدت یکسال به صورت آزمایشی اجرا و در صورت تایید طرفین تمدید می شود.

 

 








  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا