فرماندار يزد در بازديد از مراحل احداث و تجهيز مركز جامع پزشكي و توانبخشي سالمندي صبا گفت: موفقيت يزد در حوزه بهداشت و درمان به عنوان يك سرمايه اجتماعي بسيار مهم است كه ناشي از حضور و تلاش پزشكان متخصص و متعهد يزدي مي باشد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، فرماندار يزد به همراه مديركل دفتر امور اقتصادي استانداري،‌معاونين سياسي و اجتماعي و برنامه ريزي، اداري و مالي فرمانداري و مشاور فرماندار در امور اقتصاد و صنعت از مركز جامع پزشكي و توانبخشي سالمندي صبا بازديد كرد.

محمود شاكري شمسي با ابراز خوشحالي از ايجاد اين مركز با بيان اينكه در حال حاضر يزد به عنوان يكي از قطب هاي مهم درماني و بهداشتي در سطح كشور معرفي مي شود گفت: اين موفقيت به عنوان يك سرمايه اجتماعي بسيار مهم است كه ناشي از حضور و تلاش پزشكان متخصص و متعهد يزدي مي باشد.

فرماندار يزد با بيان اينكه اسلام به رعايت حقوق و احترام و استفاده از تجارب و سلامت سالمندان تأكيد كرده است افزود: تكريم سالمندان و احترام ويژه به آنان از آموزه هاي اصيل فرهنگ اسلامي است و از همين رو بايد با فرهنگ سازي و استفاده از راهكارهاي اثر بخش اين فرهنگ را در سطح جامعه تقويت نماييم.

وي با اشاره به اينكه اميد به زندگي به عنوان يكي از معيارهاي توسعه پايدار در هر كشوري محسوب مي شود اظهار داشت: توجه به اين قشر از جامعه به عنوان گنجينه اي ارزشمند مي تواند بسياري از مسائل و مشكلات آنان را كاسته و زمينه بهره مندي از زندگي بهتر را براي سالمندان فراهم سازد.

عالي ترين مقام اجرايي شهرستان يزد با اعلام اينكه اهداف و برنامه هاي شهرستان يزد در چارچوب بهداشت و سلامت اجرايي مي شود اضافه كرد: در يزد مشكل ديابت و كم تحركي زيادي وجود دارد لذا سعي داريم با اجراي طرح هاي عمراني و شهري مختلف مشكل كم تحركي مردم را رفع نماييم.

شاكري شمسي تصريح كرد: در آينده مسدود نمودن خيابان مسجد جامع و تبديل به مسير پياده رو و اجراي طرح حسينيه تا حسينيه در خيابان قيام از دستور كار شهرستان يزد قرار دارد.

فرماندار يزد همچنين با اشاره به مسائل و مشكلات ساختمان پزشكان در مركز شهر گفت: پراكندگي ساختمان ها و مطب هاي پزشكي در سطح شهر يزد موجب گرديده است كه علاوه بر مباحث ترافيكي، مزاحمت هايي نيز براي شهروندان ايجاد كرده، كه اميدواريم با هماهنگي مسئولين دانشگاه علوم پزشكي شهيد صدوقي (ره) و نظام پزشكي استان به راه حل هاي مشترك در زمينه انتقال و ساماندهي آن ها برسيم.

شايان ذكر است مركز جامع پزشكي و توانبخشي سالمندي صبا كه در آينده اي نزديك به بهره برداري خواهد رسيد در زمينه هاي ارزيابي سلامتي و مشاوره سالمندان،‌ بيماري هاي داخلي، سلامت دهان و جراحي لثه، درمان ديابت و چاقي، روماتولوژي و پوكي استخوان، قلب و فشار خون،‌ پاتوبيولوژي، فيزبوتراپي ، كاردرماني فعاليت خواهد نمود.





سایت خبری یزد فردا

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا