اولين نشست شورای هماهنگی روابط عمومی های دستگاه های تابعه وزارت امور اقتصاد و دارائی در استان یزد در سال 1394 همزمان با هفته ارتباطات و روابط عمومی به میزبانی اداره کل گمرک استان یزد برگزار شد.

گزارش اداره کل امور اقتصادی و دارایی یزد به نقل از روابط عمومی اداره کل گمرک استان، سید اصغر چاوشی زاده، مدیرکل گمرک استان یزد در این نشست با تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت هفته ارتباطات و روابط عمومی، اظهارداشت: برگزاری چنین نشست هائی ضمن ایجاد وحدت و انسجام باعث همدلی و هم زبانی بین دستگاه ها می شود.

وی با تاکید بر هدفگذاری برای شورای هماهنگی روابط عمومی های دستگاه های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارائی، خاطرنشان کرد: اگر هدف شورای هماهنگی مشخص باشد می توان بر اساس آن برنامه ریزی کرد و گام برداشت.

چاوشی زاده با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به نام همدلی و هم زبانی، دولت و ملت؛ خاطرنشان کرد: یکی از اهداف شورای هماهنگی روابط عمومی های دستگاه های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارائی در سال جدید را می توان با توجه به شعار سال جدید، همدلی و هم زبانی دولت و ملت تعیین کرد.

مدیرکل گمرک استان یزد ادامه داد: نقش روابط عمومی ها در ایجاد همدلی و هم زبانی در داخل و بیرون سازمان بسیار برجسته است و شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه های تابعه وزارت امور اقتصاد و دارائی باید در برنامه های مختلف خود به این موضوع توجه کند و اثربخشی لازم را در این زمینه داشته باشد.

چاوشی زاده در بخش دیگری از سخنانش به نقش اطلاع رسانی به عنوان یکی از بخش های مهم فعالیت روابط عمومی ها اشاره و پیشنهاد کرد: وب سایت مشترکی توسط  شورای یاد شده طراحی شود تا مرجع اطلاع رسانی برای مجموعه دستگاه های تابعه وزارت امور اقتصاد و دارائی  باشد.

مدیرکل گمرک استان یزد همچنین با بیان اینکه حوزه سازمانی وزارت امور اقتصاد و دارائی بسیار گسترده است و بخش های مختلف آن ارتباط وسیعی با مردم دارند خاطرنشان کرد: آحاد مردم به نوعی به مجموعه دستگاه های وزارت امور اقتصاد و دارائی مراجعه دارند لذا تشکیل یک مرجع مشترک پاسخگویی در سال همدلی و هم زبانی دولت و ملت از نیازها و ضروریات  است تا مشکلات و نظرات مردم به این مرجع منعکس، ثبت، پیگری و پاسخ داده می شود.

دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی های دستگاههای تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در استان یزد هم در این نشست با قدردانی از میزبانی اداره کل گمرک استان، تشکیل این شورا را در راستای سیاست اطلاع رسانی جامع وزارت امور اقتصادی و دارایی بیان کرد.

احمد جعفری گفت: این شورا برای اولین بار در کشور حدود یکسال پیش در  استان یزد شکل گرفت و فعالیت هایی در زمینه هم اندیشی ، کارها و  نشست های مشترک داشته است.

وی با ارائه گزارشی از روند فعالیت این شورا ارائه کرد و گفت: تلاش خواهیم کرد در سال همدلی و همزبانی دولت و ملت فعالیت های مشترکی توسط این دستگاهها انجام شود.

وی همفکری و وحدت بیشتر مجموعه های اقتصادی را از اهداف تشکیل این شورا بیان کرد و گفت: فراهم کردن زمینه نشست های مشترک مدیران این دستگاهها، برگزاری نشست مشترک خبری با حضور اصحاب رسانه، نشست های علمی، فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی، برگزاری جشن های مناسبتی، چاپ ویژه نامه و راه اندازی سامانه ها و پایگاه اطلاع رسانی از جمله اهداف و برنامه های این شورا  است و امیدواریم با همراهی و همکاری این مجموعه به اهداف مورد نظر دست یابیم.

در این نشست که مدیران روابط عمومی دستگاه های تابعه وزارت امور اقتصاد و دارائی حضور داشتند در خصوص برنامه های مشترک در سال جدید بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

شورای هماهنگی روابط عمومی های دستگاه های تابعه وزارت امور اقتصاد و دارائی شامل اداره کل امور اقتصادی و دارائی، اداره کل گمرک استان یزد، اداره کل امور مالیاتی، شورای هماهنگی بانک ها، شورای هماهنگی بیمه ها،  بورس منطقه ای و اموال تملیکی است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا