مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد:شاخص اصلی توسعه اجتماعی استان باسواد ی است .

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، " مجید جوادیان زاده " درنشست رابطین سوادآموزی دستگاه های استان باسوادی را شاخص اصلی توسعه اجتماعی دانست و افزود: استان یزد در بسیاری از شاخص ها توسعه یافته است ولی در موضوع اجتماعی توسعه استان همراه با سایر ابعاد توسعه پیش نرفته است.

وی با اشاره به قطب صنعتی بودن استان یزد گفت :این صنعتی شدن باعث مهاجرت افراد کم سواد یا بی سواد جهت اشتغال به این استان شده، که این امر تاثیر زیادی بر سطح فرهنگ مردم این استان نیزدارد .

جوادیان زاده کار رابطین سوادآموزی دستگاه ها را بسیار شریف دانست و افزود: می توان  با باسواد کردن افرادمهاجر بی سواد در استان شاهد بهتر زیستن آن ها باشیم .

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد با اشاره به مصوبات اخیر هیات دولت مبنی بر اینکه افراد بی سواد از سال 95 از بسیاری از خدمات محروم می شوند خواستار اطلاع رسانی در این زمینه گردید.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان نیز با اشاره به مصوبه 737 شورای عالی انقلاب فرهنگی  خواستار همکاری جدی ادارات جهت امر سوادآموزی در استان شد .

" مرات امین الرعایا" مهاجر پذیر بودن استان ، حجم بالای اتباع بی سواد استان و عدم انگیزه بی سوادان باقیمانده را مهمترین چالش های سوادآموزی استان ذکر کرد.

وی مهمترین  طرح های سوادآموزی استان را طرح با سوادی اولیاء بی سواد دانش آموزان، طرح شتاب بخشی به سوادآموزی استان ،طرح با سوادی 10 تا 20 ساله ها و طرح با سوادی کودکان کار اعلام نمود.

 

 

                      

 

 

 
     
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا