رئيس شوراي اسلامي استان يزد گفت : شايسته است باتوجه به وجود معادن بسيار متنوع در استان و سهم مهم استان يزد در تأمين محصولات معدني كشور 2 درصد از درآمد حاصل از فروش معادن به صورت مستقيم به خود استان تعلق گيرد.

 به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، صبح دوشنبه 4 خرداد ماه نشست شوراي اسلامي استان با حضور رئيس شوراي اسلامي استان، مديركل اموراقتصادي و دارايي استان و اعضاي شوراي اسلامي استان در دفتر اين شورا برگزار شد.
رئيس شوراي اسلامي استان در اين جلسه اظهار داشت : شوراهاي اسلامي مي توانند در ارتقاي فرهنگ عملياتي در بين جامعه بسيار مؤثر باشند.
احمد زارع پور اشكذري اظهار داشت : شوراهاي اسلامي شهر و روستا تنها نهاد مدني هستند كه مي توانند هم طرح و هم لايحه به مجلس شوراي اسلامي تقديم نمايند.
زارع پور ادامه داد : شوراهاي اسلامي استان خواستار اين هستند كه عوارض ناشي از خدمات و ماليات بر ارزش افزوده اي كه وصول مي شود، درصد بالاتري به استان بازگردد و در خود استان هزينه شود.
در ادامه اين جلسه نوربخش مديركل امور اقتصادي و دارايي استان به تعامل اين اداره كل با شوراي اسلامي استان تأكيد كرد و خواستار اين شد كه بلوار يا خياباني در شهر يزد به نام "ماليات" نامگذاري شود تا فرهنگ مالياتي و پرداخت ماليات در بين مردم نهادينه شود.
در پايان اين نشست از صادق طهماسبي نماينده مردم شهرستان تفت در شوراي اسلامي شهر تفت و نماينده اين شهرستان در شوراي اسلامي استان به عنوان تنها عضو جانباز و آزاده شورا با اهداي لوح تقدير تجليل شد و همچنين از نوربخش مديركل امور اقتصادي و دارايي استان به خاطر تعامل شايسته با شوراهاي اسلامي استان و شهرداريها با اهداي لوح سپاس تقدير گرديد.
گفتني است اعضاي شوراي اسلامي استان پس از اين جلسه به مناسبت ولادت حضرت ابوالفضل (ع)و روز جانباز از مركز توانبخشي ثامن الحجج(ع) يزد بازديد كردند و با جانبازان 8 سال دفاع مقدس ديدار و گفتگو نمودند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا