مراسم بزرگداشت مرحوم دکترصادق آیینه وند،چهره ماندگار تاریخ ، مدیرگروه رشته تاریخ دانشگاه تربیت مدرس ورییس پژوهشگاه علوم انسانی، به همت گروه تاریخ دانشکده علوم  انسانی دانشگاه یزد و با حضور اعضای هیات علمی گروه تاریخ وادبیات عرب درسالن شهید منتظرقائم این دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم  دکتر محمدرضا رحمتی  عضو هیات علمی گروه تاریخ دانشگاه یزد و از شاگردان زنده یاد دکتر آیینه وند با اشاره به روش ومنش زندگانی وی گفت: مرحوم دکتر آیینه وند به معنای واقعی مومن بود و به فرموده پیامبر(ص) مومن کسی است که به خودش سخت وبه دیگران آسان بگیرد.

وی در ادامه به تاسیس یک تشکل سیاسی مذهبی در دانشگاه تهران به نام "نون،والقلم ومایسطرون" از سوی این استاد اشاره کرد و افزود: زمینه های مطالعات وی، بیشترتاریخ اسلام وتاریخ نگاری در اسلام بوده است. دکتر رحمتی افزود: استاد آینه وند دارای ۱۰۰مقاله وتالیف وترجمه۳۳کتاب درحوزه مطالعاتی خود بوده است   که این نشان از روحیه پرتلاش و جستجوگر وی است.
در ادامه ی این مراسم دکتر اصغر منتظر قائم،از شاگردان دکتر آیینه وند، استاد تمام تاریخ ومدیرگروه این رشته در دانشگاه اصفهان با بیان  اینکه تلاش های دکترآیینه وند، رشته ی تاریخ را ارتقابخشید درخصوص اخلاق وی و همچنین در مورد تاریخ نگاری در اسلام و زمینه مطالعاتی مرحوم دکترآیینه وند، توضیحاتی ارایه کرد.

در پایان دکترمنتظرقائم به سوالات دانشجویان پاسخ داد.
دکترآیینه وند متولد سال۱۳۳۰درتوابع شهر تویسرکان همدان بوده و۱۷اردیبهشت ماه سال جاری به علت نارسایی خونی درگذشت.

خبر: معصومه دهقانی

عکس: سیده شادی هاشمی










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا