كارشناس حفاظت فناوري اطلاعات شركت توزيع نيروي برق استان يزد گفت : اعتياد به شبكه هاي اجتماعي مبايلي نگران كننده و باعث تخريب خانواده شده است.

به گزارش دفتر روابط عمومي مهندس محمد مهدي رحيمي نسب در گفتگو با خبرنگار ما پيامدهاي استفاده از شبكه هاي اجتماعي تلفن همراه را تشريح كرد و گفت: این شبکه‌های می‌توانند برسبك زندگي و ادبیات افراد جامعه تاثیر گذشته و نوع پوشش و روابط آنان با ديگران را دگرگون كنند.

وي افسردگی، خجالتی شدن، گوشه گیری و تمایل به دوری از اجتماع، کاهش اعتماد به نفس را  از جمله عوارض اعتيادآور به شبكه هاي اجتماعي برشمرد و خاطرنشان كرد: وابستگی به شبکه‌های اجتماعی ازدواج اینترنتی، طلاق، از هم پاشیدگی خانواده، بلوغ زودرس و اختلالات جسمانی را در برخي از كشورها به شکل قابل ملاحظه‌ای افزایش داده است.

 مهندس رحيمي نسب استفاده اين شبكه ها براي نوجوانان را خطرناك توصيف كرد و متذكر شد: در دنيا بیش از 30 درصد نوجوانان مزاحمت سایبری را تجربه کرده اند که درصد قربانیان دختر به طور طبیعی از پسران بیشتر بوده است چرا که دختران اغلب به واسطه روحیات لطیفشان آسیب پذیرترند.

وي شبكه اجتماعي وايبر و واتس اپ را بسيار خطرناك توصيف كرد  و اظهار داشت : وایبر نسبت به سایر اپلیکیشن‌های پیام رسان محبوبیت بیشتری در ایران دارد و اين امر بستر مناسبي براي سازمان‌هاي اطلاعاتي و جاسوسي فراهم آورده است.

اين كارشناس فناوري اطلاعات پيام رساني محتوي اداري را غيرمجاز دانست و در خصوص قابليت تخريب خانواده ها توسط اين نرم افزارها تصريح كرد: بسياري از مردم متوجه مسائل امنيتي اين نرم افزارها نيستند و به راحتي  درباره مشكلات شخصي و حتي در مورد همسر و خانواده خود حرف مي‌زنند در حالي كه ممكن است همين اطلاعات عليه آنها به كار گرفته شود.

كارشناس حفاظت فناوري اطلاعات شركت توزيع نيروي برق استان يزد داشتن بصيرت در استفاده از نرم افزار هاي اجتماعي را ضروري برشمرد و گفت : آسیب عمده ای که فضای رسانه‌های اجتماعی و حضور آنها در عرصه سیاست به دنبال دارد ، پدید آوردن یک جهل عمومی در كشور است.

شايان ذكر است حدود 18 میلیون تلفن هوشمند در دسترس مردم ما است، در این میزان آمار، اندروید 16 میلیون و 700 هزار و آي.او.اس یک میلیون و 500 هزار دستگاه است. یعنی در واقع حدود 44 درصد مشترکان همراه اول دارای تلفن هوشمند هستند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا