عالي ترين مقام اجرايي استان با بيان اين امر كه نمي توانيم در مسير توسعه استان به بحث آب بي توجه باشيم گفت : مهمترين زيرساخت رشد و توسعه استان در همه زمينه ها از جمله بخش صنعت و معدن، آب است و بنابراين بايد به هر صورت ممكن اين مشكل رفع شود تا آنجا كه تصميم گرفته ايم تا حتي به قيمت صرف هزينه گزاف، از خليج فارس و درياي عمان نيز، آب موردنياز را به استان منتقل كنيم.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، همايش ملي نقش معدن و صنايع معدني در اقتصاد كشور صبح امروز چهارشنبه 6 خرداد ماه در سالن اجتماعات هتل صفائيه يزد، با حضور استاندار، معاونين برنامه ريزي و معدني وزير صنعت، معدن و تجارت و معدنكاران برگزيده كشوري و استاني برگزار شد.
استاندار يزد در اين مراسم در سخناني ضمن خيرمقدم به همه ميهمانان، نقش معدن در ايجاد اشتغال و رونق اقتصادي در كشور را يادآور شد و گفت : نقش معادن در رشد اقتصادي، نقشي ملموس است.
"سيدمحمد ميرمحمدي" خاطرنشان كرد: با كمك تكنولوژي و فناوري مي توان به مواد معدني ارزش افزوده فراوان داد و به عنوان مثال يك ماده معدني كم حجم و كم ارزش را بدل به يك فراورده با ارزش بالا نمود و اين هنر فناوران و صنعتگران ماست.
عالي ترين مقام اجرايي استان آنگاه با اشاره به خوشنامي و سابقه صنعتگران و معدنكاران و كارآفرينان استان يزد افزود: امروز با گسترش امكانات ارتباطي، اطلاعات روز دنيا در اختيار اين قشر قرار دارد و نبايد فراموش كنيم كه يكي از مباني اصلي پيشرفت، در اختيار داشتن اطلاعات و اخبار صحيح است.
وي ادامه داد: بايد با بهره گيري از اين امكانات، ضعفهاي موجود در همه زمينه ها را شناسايي و مسير پيشرفت را با سرعت تداوم بخشيم تا به اهداف نظام دست يابيم.
استاندار يزد تأكيد كرد: خوشبختانه در استان يزد از نظر شاخصهاي اقتصادي در همه زمينه ها از ميانگين كشوري بالاتريم و اين امر نقطه قوت استان و نشان دهنده تدبير و تلاش صنعتگران و مديران استان است.
"ميرمحمدي" با بيان اين نكته كه نقش مديريت در دستيابي استان به اين موفقيت ها بسيار چشمگير است ادامه داد : قشر شريف كارگران استان يزد نيز، مهمترين مؤلفه در رونق اقتصادي استان هستند كه در بخش معدن هم ،حضور و نقش آفريني چشمگيري دارند و كارفرمايان استان نيز در حفظ حقوق ايشان همه تلاش خود را به كار مي گيرند تا آنجا كه ارتباط بين كارگران و كارفرمايان در استان يزد، ارتباطي برادرانه است و هر يك منافع ديگري را منافع خود مي داند چرا كه منافع مشترك دارند.
استاندار يزد خاطر نشان نمود: ديانت، تعهد و عرق مذهبي موجود در استان نيز، سبب شده كه كارگران و كارفرمايان، اصول مذهبي را در ارتباط با هم سرلوحه كار خود قرار دهند و راه توسعه استان را در پيش گيرند.
عالي ترين مقام اجرايي استان با بيان اين امر كه نمي توانيم در مسير توسعه استان به بحث آب بي توجه باشيم گفت : مهمترين زيرساخت رشد و توسعه استان در همه زمينه ها از جمله بخش صنعت و معدن، آب است و بنابراين بايد به هر صورت ممكن اين مشكل رفع شود تا آنجا كه تصميم گرفته ايم تا حتي به قيمت صرف هزينه گزاف، از خليج فارس و درياي عمان نيز، آب موردنياز را به استان منتقل كنيم.
وي خواستار مشاركت كارفرمايان، صنعتگران و معدنكاران استان در اين خصوص شد و افزود : اين امر قطعاً به سود توسعه اقتصادي استان و در نهايت به نفع خود شما خواهد بود.
استاندار يزد در پايان سخنان خود ابراز اميدواري نمود تا با همت جمعي و تلاش همگان ، مسير تعالي و ترقي استان در بخش معدن و صنعت با سرافرازي و قدرت بيش از پيش طي شود.


تنها راه رشد اقتصادي، جلب و جذب سرمايه گذار است


در اين همايش، ابويي معاون برنامه ريزي وزير صنعت، معدن و تجارت با بيان اين امر كه واقعيت اقتصادي نشان مي دهد كه ارتباط معني داري بين رشد اقتصادي و رشد اشتغال وجود دارد افزود: تنها راه علمي، منطقي و اقتصادي افزايش رشد اقتصادي، جذب سرمايه گذار و رونق سرمايه گذاري است.
وي خاطرنشان كرد : رتبه فضاي كسب و كار كشور در جهان در شروع به كار دولت تدبير و اميد 152 بود كه اكنون به 130 رسيده و امسال هدفگذاري شده تا به زير 120 برسد.


توسعه معدني يكي از راههاي اصلي تقويت بخش اقتصادي كشور است


سرقيني معاون معدني وزير صنعت، معدن و تجارت نيز در اين همايش، توسعه معدن را همواره جزو يكي از صورتهاي توسعه پايدار ذكر كرد و با تأكيد بر مذموم بودن خام فروشي در امر معدن گفت : آفت اصلي در كار معادن خام فروشي است و براي جلوگيري از اين امر، بايد زنجيره توليد را در صنايع معدني كامل كنيم.

وي در پايان از عزم وزارت صنعت، معدن و تجارت براي لغو مجوز كساني كه توان بهره برداري از معادن ثبت شده را ندارند خبر داد و افزود : ارزش برگه هاي مجوزي كه براي برداشت از معادن صادر مي شود، به كاريست كه معدنكاران در آن حوزه انجام مي دهند و ما در اين خصوص با عزمي جدي وارد عمل خواهيم شد.
گفتني است در پايان اين مراسم با حضور استاندار يزد، از فعالين نمونه بخش معدن و صنايع معدني استان تجليل شد.
همچنين از استاندار يزد نيز به عنوان رئيس شوراي گفتگوي دولت و بخش خصوصي به دليل مديريت ارزنده در رونق بخشيدن به بازدهي و فعاليت مستمر و منظم اين شورا تقدير به عمل آمد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا