مراسم تجلیل از منتخبین قرآنی ، فعالین برگزیده و ممتاز قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد برگزار شد .

 ،در ابتداي اين مراسم حمید رضا حاتمي زاده نفر اول بيستمين دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت در رشته تحقيق قرآن كريم به تلاوت آياتي چند از كلام الله مجيد پرداخت.

در ادامه حجه الاسلام کمال خواجه پور معاون فرهنگي و اجتماعي واحد یزد ضمن خوشامد گويي به حضار در مورد نقش قرآن در زندگي و تاثير آن بر فكر و اعمال انسان به سخنراني پرداخت. وی هدف از برگزاری این مراسم را ترویج فرهنگ قرآنی و تشویق فعالان این عرصه عنوان نمود .

معاون فرهنگی و اجتماعی واحد یزد افزود : قرآن مراتب انسی دارد که هر مرتبه آثار و خواص خود را دارا می باشد ، انس با قرآن به شکل های گوناگون مثل نگاه به آیات ، گوش کردن ، خواندن آیات ، فهم معنای آیات و عمل به قرآن انجام می پذیرد . وی ادامه داد : فهم و عمل به قرآن شفا بخش تمام دردهای جوامع بشری است و نگاه و خواندن آیات قرآن روح و روان را جلا و صفا می دهد .

خواجه پور تصریح کرد : قرآن آموزه های بسیاری دارد که هر یک از آن ها راه گشای بسیاری از مشکلات زندگی امروز بشر هستند. وی با توجه به پرورش فعالان قرآنی در دانشگاه تأکید کرد: دانشجویان مهمترین سرمایه فعالیت های قرآنی در دانشگاه ها هستند و برنامه ریزی برای آموزش و تلاش برای هدایت و راهنمایی استعدادهای قرآنی در این قشر، در حقیقت تلاش برای تقویت سرمایه های فرهنگی کشور است.

در ادامه گروه تواشيح كشوري بينات به اجراي تواشیح وهمخواني پرداختند . در پایان از 200 نفر از ممتازین و فعالین بیستمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی یزد در بخش های دانشجویی ، اساتید و کارکنان در رشته های مختلف تجلیل و هدایایی نیز به آنان اهدا شد .

این مراسم با حضور دكتر معصومه طباطبايي معاون هماهنگي دانشگاه هاي آزاد اسلامی استان يزد، سيد محمد جواد نبوي دبير شوراي قرآن وعترت استان و حجت الاسلام والمسلمين دكتر کمال خواجه پور معاون فرهنگي و اجتماعي واحد يزد برگزار شد .










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا