شورای اسلامی شهر یزد طی پیامی سالروز هفتم تیر مصادف با فاجعه بمب گذاری در دفتر حزب جمهوری اسلامی را گرامی داشتند. متن پیام بدین شرح می باشد:

بسم رب الشهدا و الصديقين

 دنیای غرب بر دل ها طبل هوس می کوبد و روزگار مردم پر فتنه ای که با زبان دین ، جویای مراد دنیا و مسند و بقا بر قدرت خویش اند و از تکه تکه شدن پیکرها نردبان صعود می سازند اگر در برابر مظالمشان کلام حق بگویی به "مسلخ گاه"هوی و هوسشان قربانی می شوی و خلاصه اینجا بازار هزار رنگ بی مهری هاست. اینجا ساکنینش به جرم بی وفایی محکومند . این فاجعه بزرگ که به دست عوامل مزدور رخ داد در شرایطی بود که آتش جنگ و شعله‌های آن بالا گرفته بود و صدام با حمایت شرق و غرب جنگ سنگینی را به کشورمان تحمیل کرده بود و شیاطین انس و جن تلاش بر تضعیف روحیه مردم داشتند و می‌خواستند بین امت و امام انشقاق ایجاد کنند دست شیطان بزرگ آمریکا از جریانی برعلیه انقلاب پیدا شد و اين حادثه دست خوش آنان و گروهکی از جنس آنها بود .

حادثه هفتم تیر یکی از حوادث مهم انقلاب اسلامی بود که فاجعه‌ای کم‌سابقه و بسیار مهم به شمار می‌رود. تیرماه سال 1360 سالگرد فاجعه بمب گذاری در دفتر حزب جمهوری اسلامی است؛ فاجعه خونباری که منجر به شهادت آیت‌الله بهشتی، دبیر کل حزب و 72 تن از یاران امام شد که اکثر آن‌ها مسئولیت‌هایی را در اداره امور کشور بر عهده داشتند. چهار وزیر و 27 نماینده مجلس از جمله این 72 تن بودند. این حادثه که باعث از دست رفتن بسیاری از یاران صدیق انقلاب شد.

زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای هفتم تیر، تبیین و بازشناسی اندیشه های شهید بهشتی در ابعاد علمی، فرهنگی، اخلاقی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و همچنین بیان ابعاد فاجعه هفتم تیر و پیامدهای آن از مهمترین اهداف بزرگداشت سالگرد این شهداست لذا ضمن گراميداشت يادوخاطره شهداي هفتم تير ، بياييم آرمانها و انديشه هاي اسلامي را سرلوحه كارهايمان قرار دهيم و براي گسترش عدالت اسلامي در اين ماه پر بركت براي ظهور حضرت وليعصر (عج) دعا كنيم.

شوراي اسلامي شهر يزد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا