فرماندار يزد در جلسه هم انديشي ساماندهي مراكز درماني و مطب پزشكان در شهر يزد گفت: بهداشت و امنيت از مهمترين مؤلفه هاي توسعه صنعت گردشگري مي باشد كه از ابتداي سال جاري با ارسال بخشنامه اي خواستار ارائه طرح هايي به منظور رفع مسائل و مشكلات بهداشتي شهرستان به ويژه در محدوده ي بافت تاريخي شده ايم.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد،‌ نشست هم انديشي ساماندهي مراكز درماني و مطب پزشكان در شهر يزد با حضور فرماندار، رئيس دانشگاه علوم پزشكي شهيد صدوقي(ره) ، معاونين فرمانداري، مديرعامل مؤسسه كوثر و معاونين خدمات شهري شهرداري يزد برگزار شد.

" محمود شاكري شمسي " در اين جلسه ضمن تبريك فرا رسيدن ماه مبارك رمضان گفت: با توجه به سياست هاي دولت تدبير و اميد در بحث بهداشت و درمان كليه برنامه ها، اهداف و سند چشم انداز توسعه شهرستان از ابتداي سال 93 براساس سلامت محوري تدوين شده است.

فرماندار يزد با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستاي ارتقاء وضعيت بهداشتي و زيست محيطي شهرستان در طول يكسال گذشته افزود: در سال گذشته در برخي نقاط حاشيه اي شهر با چالش هاي بهداشتي و زيست محيطي متعددي روبرو بوديم كه با همكاري و تعامل مناسب صورت گرفته دستگاه هاي اجرايي نظير شهرداري، دامپزشكي، مركز بهداشت و نهادهاي انتظامي و قضايي بسياري از اين مشكلات مرتفع شد كه از سوي مردم مورد استقبال قرار گرفت.

وي با بيان اينكه با توجه به پتانسيل هاي موجود در شهرستان، افراد به دنبال سرمايه گذاري در بخش مختلف در مركز استان هستند اظهار داشت: از سال گذشته رويكرد شهرستان نسبت به بحث سرمايه گذاري در بخش صنعت تغيير نموده است، از اينرو به دنبال استقرار صنايع مدرن و سبز همراه با در نظر گرفتن مباحث مربوط به آمايش سرزمين هستيم.

عالي ترين مقام اجرايي شهرستان يزد از ميراث فرهنگي و گردشگري به عنوان يكي ديگر از جاذبه هاي شهرستان يزد ياد كرد و خاطرنشان ساخت: در نوروز سال جاري بيش از 80 درصد از گردشگراني كه به يزد سفر نموده اند از آثار و جاذبه هاي تاريخي شهرستان يزد به ويژه شهر يزد بازديد نموده اند.

فرماندار يزد اضافه كرد: با توجه به اين ظرفيت گسترده و حضور گردشگران داخلي و خارجي در يزد بايد در زمينه بحث بهداشت و سلامت شهرستان به ويژه بافت تاريخي اهتمام ويژه اي داشته باشيم.

" شاكري شمسي " با بيان اينكه سال 95 به عنوان سال " خوشامدگويي به يزد " نامگذاري شده است تصريح كرد: بهداشت و امنيت از مهمترين مؤلفه هاي توسعه صنعت گردشگري مي باشد كه از ابتداي سال جاري با ارسال بخشنامه اي خواستار ارائه طرح هايي به منظور رفع مسائل و مشكلات بهداشتي شهرستان به ويژه در محدوده ي بافت تاريخي شده ايم.

فرماندار يزد با بيان اينكه در حال حاضر يزد به عنوان يكي از قطب هاي مهم درماني و بهداشتي در سطح كشور معرفي مي شود گفت: باتوجه به وجود پزشکان متخصص و ماهر و نیز پایین بودن هزینه های درمان در حال حاضر یزد به عنوان یکی از قطب های درمان کشور معرفی شده که علاوه بر پاسخگویی نیازهای شهروندان یزدی، نیازهای درمانی هموطنان از استانهای جنوب، جنوب شرقی و حتی مردم کشورهای حوزه خلیج فارس نیز مرتفع می شود.

وي با تأكيد به اينكه اين سرمايه اجتماعي ارزشمند كه داراي نقاط قوت متعددي است مي تواند گاهي به عنوان يك چالش جدي باشد تصريح كرد: بايد با برنامه ريزي صحيح ضمن ارتقاء نقاط قوت، از بروز مباحثي كه مي تواند چالش جدي را براي شهرستان يزد جلوگيري نماييم.

فرماندار يزد خواستار ساماندهي مراكز درماني و مطب پزشكان در شهر يزد شد و افزود: وجود ساختمان هاي پزشكان و مراكز درماني در برخي از معابر شهر باعث بروز برخي معضلات و ناهنجاري هاي فرهنگي، ترافيكي، اجتماعي و بهداشتي شده كه اين موضوع موجبات نارضايتي شهروندان يزدي را فراهم كرده است.

" شاكري شمسي " اضافه كرد: براي اولين بار در سال گذشته پيشنهاد انتقال اين ساختمان ها در محور يزد – تفت توسط فرمانداري يزد ارائه شده كه اميدواريم با برگزاري نشست هاي هم انديشي با حضور دستگاه هاي ذيربط و همكاري و هماهنگي اين اقدام نيز به نحو شايسته انجام شود.

رئيس دانشگاه علوم پزشكي شهيد صدوقي (ره) يزد نيز در اين جلسه اعلام كرد: در حال حاضر با توجه به ظرفيت هاي منحصر به فرد استان يزد در بحث بهداشتي و درماني، نزديك به 70 درصد مراجعين به مراكز درماني يزد را هموطنان از ساير استان هاي را به خود اختصاص داده اند.

" دكتر ميرجليلي " افزود: در حال حاضر مراكز درماني خوبي در سطح شهرستان يزد در حال فعاليت هستند كه با دريافت هزينه هاي اندك جوابگوي نيازهاي مراجعين خود هستند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا