کارشناس آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان یزد گفت: با هدف آگاهی از وضعیت آلودگی های انگلی دام های کوچک، طرح مطالعه آلودگی های انگلی گوسفند و بز در سطح استان یزد به اجرا در آمد.

کارشناس آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان یزد گفت: با هدف آگاهی از وضعیت آلودگی های انگلی دام های کوچک، طرح مطالعه آلودگی های انگلی گوسفند و بز در سطح استان یزد به اجرا در  آمد.

مهندس حمید ابوالحسنی اظهار داشت: در این مطالعه که با بهره گیری از سیستم GISدام به صورت تصادفی از مکان های پرورش گوسفند و بز نمونه گیری انجام گرفته و جهت مطالعه EPG و LPG در آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی مورد بررسی قرار گرفت تا از وضعیت آلودگی دام های استان یزد به انواع انگل های لوله گوارش و دستگاه تنفس اطلاع حاصل شود.

وی تصریح کرد: آلودگی های انگلی که در انواع دام رواج دارند در صورت انتشار و پیشرفت می تواند خسارات اقتصادی فراوانی به دامداران وارد نموده و علاوه بر آن از طریق انتقال به جوامع انسانی بهداشت عمومی را به خطر اندازد. لذا اجرای مستمر این طرح به بمنظور پیشگیری و مبارزه با آلودگی های انگلی دام حائز اهمیت فراوانی می باشد.

ابوالحسنی در پایان یادآوری نمود: ابتلای دام به بیماری های انگلی از طریق علائمی مانند لاغری تدریجی دام علی رغم اشتهای مناسب، اختلال در عملکرد سیستم گوارشی ،کاهش تولیدات دامی و با انجام آزمایشات تکمیلی قابل شناسایی می باشد و در صورت مراجعه به کارشناسان دامپزشکی و انجام پیشگیری های لازم، قابل درمان است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا