معاون سرمایه گذاری و برنامه ریزی اداره کل میراث فرهنگی یزد از قطب گردشگری با اسب استان بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی، امورفرهنگی و اجتماعی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد معاونت سرمایه گذاری میراث فرهنگی در بازدید از پروژه های شهرستان اشکذر بیان داشت: شهرستان اشکذر با پتانسیل بالا در بخشهای میراث فرهنگی قابلیت تبدیل به یکی از قطب های گردشگری استان را دارد.

محمدرضا نصیری افزود: این شهرستان که در مسیر تهران – بندرعباس واقع شده است و دارای آثار تاریخی همچون آب انبارها، قلعه های باستانی ابراهیم آباد، عزآباد، امامزاده سلطان، تپه های شنی تاریخی، حسینیه، حمام و یخچال طبیعی و خانه های تاریخی می باشد که در نوع خود دیدنی و جذاب است. این شهرستان با  دو هزار راس اسب پیشتاز در صنعت گردشگری با اسب می باشد.

این مقام مسئول تصریح کرد: وجود بیش از یکصد واحد پرورش و آموزش اسب، منطقه نمونه گردشگری چرخاب، تپه های مناسب جهت کویر نوردی از عمده پتانسیل های این شهرستان محسوب می شود.

وی خاطرنشان ساخت: این اداره کل آمادگی همکاری لازم با متقاضیانی که تمایل دارند در بخش گردشگری با اسب فعالیت داشته باشند را دارد و تسهیلات لازم را ارایه نماید.

نصیری در پایان اضافه کرد: یکی از جاذبه های گردشگری بخش خضرآباد که قابلیت تبدیل به مجموعه تفریحی و گردشگری را دارد چشمه قل کافی آباد می باشد که با همکاری بخشداری و دهیاری منطقه زیرساخت های ایجاد یک مجموعه تفریحی و گردشگری در کنار این جاذبه طبیعی فراهم گردد .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا