مدیرعامل شرکت پیشگامان کی پاد به مناسبت پنجم تیرماه، سالروز تاسیس این شرکت ، توضیحاتی در خصوص فعالیتها و نرم افزارهای تولید شده در این شرکت ارائه داد.

به گزارش روابط عمومی گروه تعاونی پیشگامان, محمد علی عاقلی, مدیرعامل شرکت پیشگامان کی پاد, طی گفتگویی به تشریح دلایل و چگونگی تاسیس شرکت کی پاد, فعالیتهای انجام گرفته, دستاوردها و چشم انداز این شرکت در آینده پرداخت.

عاقلی, متولد بهمن 1357 و فارغ التحصیل کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات و مدیریت از دانشگاه امیرکبیر است. وی درخصوص شروع همکاریش با گروه تعاونی پیشگامان و تاسیس شرکت کی پاد گفت: از سال 1384 فعالیت خود را در گروه پیشگامان آغاز نمودم و در پنجم تیرماه همان سال شرکت کی پاد با هدف فعالیت تخصصی در بحث امنیت اطلاعات با مرکزیت یزد, تاسیس گردید و جزء اولین شرکتهایی در ایران بود که در مبحث isms ( Iso 27000 ) یا همان سیستم مدیریت امنیت اطلاعات شروع به کار نمود و در حقیقت اولین تیم شهرستانی فعال در این عرصه در آن زمان کشور بود. در ابتدا تعدادی از اعضای گروه به خارج از کشور ( هند ) جهت آموزش وکسب مهارتهای لازم اعزام شدند و پس از دریافت گواهینامه های مورد نیاز, شرکت کی پاد یکی از اولین شرکتهایی بود که توانست از سازمان مدیریت منابع اطلاعات مجوز " نما " را دریافت نماید.

وی در ادامه افزود: درحال حاضر پروژه های در دست اقدام شرکت شامل پروژه isms ذوب آهن اصفهان, برق مازندران, شهرداری یزد, فولاد آلیاژی یزد و غیره می باشد. در بخش خدمات تست امنیتی شبکه و برنامه های کاربردی تحت وب نیز با یک تیم با تجربه و به روز در حال فعالیت هستیم. در بخش خدمات زیرساخت شبکه و در قسمت امنیت, سعی نموده ایم یک سبد کامل از خدمات و محصولات از طراحی شبکه های سیمی و بی سیم و فیبر نوری تا پیاده سازی این شبکه ها را ارائه نمائیم. دراین خصوص درحال حاضر پروژه هایی در ایلام, اراک, اصفهان, مشهد, کرمان, یزد و شهرهای مختلف را در دست انجام داریم.

از دیگر فعالیتهای شرکت کی پاد میتوان به ارائه خدمات در زمینه مشاوره و پشتیبانی اشاره نمود. کی پاد بعنوان یکی از شرکتهای پیشگام در زمینه امنیت اطلاعات در استان یزد و حتی کل کشور, در حوزه مشاوره نیز پروژه های نسبتا خوب و موفقی از سازمانهای دولتی, شرکتهای خصوصی, کارخانجات و غیره  در دست اجرا دارد که در بحث مدیریت امنیت شبکه ها, مشاوره هایی به آنها داده میشود. به عنوان مثال درحال حاضر مشاور و پشتیبان شبکه کمیته امداد امام کل کشور هستیم یعنی از تهران تا دورافتاده ترین شهرستان استان سیستان و بلوچستان اگر با مشکلی در خصوص شبکه مواجه شوند از راهنمایی و خدمات ما بهره خواهند برد.

از پروژه های دیگر در حال اجرا , پروژه شرکت گاز یزد هست که بدلیل بازخورد خوب این پروژه , شرکت گاز یزد به شرکت گاز کل کشور پیشنهاد داده است تا در زمینه مشاوره و طراحی شبکه های دسترسی به ایستگاههای تقلیل فشار, با ما همکاری داشته باشند.

عاقلی افزود: از سال 1392 بر روی یک سری محصولات امنیتی شروع بکار نمودیم که در این راستا شرکت کی پاد یک محصول امنیتی به نام ساروج ( با نام ثبت شده "دژپاد ") تولید نمود که قابلیت نصب در شبکه را داراست. کلیه مراحل طراحی و کدنویسی این نرم افزار در شرکت کی پاد و بصورت کاملا بومی انجام پذیرفته و مراحل ثبت آن به انجام رسیده و در حال گذراندن تستهای امنیتی لازم در وزارتخانه مربوطه است. نمونه آزمایشگاهی آن در سایت یکی از مشتریان جهت تست نصب شده و خوشبختانه کارایی بالایی را به نمایش گذاشته است.

وی یادآور شد: در سال 1392 نمایندگی انحصاری escan را که آنتی ویروسی هندی است و رتبه بندی خیلی خوبی در بین آنتی ویروسهای موجود در دنیا را دارد, برای ایران اخذ نمودیم. اگرچه در برابر برخی آنتی ویروسهای باسابقه در ایران ناشناخته تر است اما در برخی موارد مانند عدم افت سرعت سیستم بعد از نصب آن و یا دقت شناسایی ویروسهای ناشناخته از قابلیت های بالاتری نسبت به رقبای خود برخوردار است. escan  در حال حاضر در ایران شصت و شش هزار کاربر فعال دارد که بصورت مداوم درحال بروز رسانی این آنتی ویروس هستند که این تعداد در این بازه زمانی در برابر کاربران یک آنتی ویروس با سابقه پانزده ساله که تعداد 240.000 نفر را در بر میگیرد آمار قابل قبولی محسوب می شود. به همین دلیل سال گذشته دفتری در تهران خریداری و تجهیز شد که اصلی ترین فعالیتش کار بر روی فروش و پشتیبانی این محصول و تبدیل آن به یکی از برندهای موفق و مطرح است که با استقبال خوبی که از طرف سازمانهای دولتی و نیمه دولتی و بخش خصوصی صورت گرفته است این امر درحال شکل گیری است. هرچند escan تاکنون به حداقل پشتیبانی نیازمند بوده و از قابل اطمینان بودن این محصول خبر داده است.

عاقلی در مورد افق کوتاه مدت شرکت کی پاد گفت: در حال حاضر و سالی که پیش رو داریم قرار است با افزایش واردات تجهیزات HP  و Cisco بیش از پیش به توسعه فروشگاه شرکت پرداخته و اولین مرکز تخصصی محصولات HP  و Cisco را در استان یزد راه اندازی نمائیم و در کنار فروش, بحث پشتیبانی تعمیر و تامین تجهیزات و قطعات را انجام دهیم که در نوع خود کار جدیدی در سطح استان خواهد بود.

از دیگر اهداف پیش رو, بالابردن رتبه محصولات "دژپاد" و "escan" در سطح ملی است که این امر با برنامه ریزی های انجام شده و استفاده از نیروهای متخصص و الزام آنها به گذراندن دوره های آموزشی مرتبط با زمینه کاری خود و همچنین سرویس دهی مناسب و کسب رضایت مشتری, در حال تحقق است.

شرکت کی پاد که در سال 1384 کار خود را تنها با سه نفر پرسنل آغاز نمود, هم اکنون و در آستانه دهمین سالگرد تاسیس, بیش از پنجاه نفر در بخشهای مختلف آن در یزد و تهران مشغول به فعالیت و ارائه خدمات به هموطنان عزیز می باشند. رویکرد این شرکت در حوزه تبلیغات, بیشتر حضور در نمایشگاههای تخصصی مرتبط با اهداف شرکت است تا هم جنبه کاربردی بیشتری داشته باشد و هم بتوان با مشتری در فضایی کاملا تخصصی به تبادل نظر و اطلاعات پرداخت. از سوی دیگر شرکت کی پاد با برگزاری کارگاه های آموزشی برای مسئولین IT وزارتخانه ها, نهادها و سازمانهای مختلف, مباحث روز امنیت اطلاعات را به بحث و گفتگو می گذارد و هزینه های تبلیغات خود را به نوعی  هدفمند می نماید و بیشتر با استفاده از مبحث شناسایی مشتری سعی در معرفی خود و محصولاتش دارد تا با کمترین هزینه بیشترین دستاورد را کسب نماید. مشارکت فعال در سمینارهای مرتبط با زمینه کاری شرکت مانند رمزنگاری اطلاعات, امضاء دیجیتال وغیره از یکسو و برگزاری همایشهای گوناگون در این حوزه مانند همایش مهاجرت به IPV6 ( با حضور 120 نفر از مسئولین IT سازمانهای دولتی در محل استانداری یزد ) یا روشهای نفوذ به شبکه های کامپیوتری و راههای مقابله با آن و یا مخاطرات امنیتی شبکه های بی سیم و غیره از سویی دیگر فرصتهای مغتنمی برای بروز شدن و بروز ماندن است که ما سعی در استفاده بهینه از آن را داشته ایم. همچنین در آینده ای نزدیک, برگزاری همایش " حفظ حریم خصوصی خانواده در فضای اینترنت" را در دستور کا خود داریم.

امیدواریم این مجموعه تلاشها افتخار دیگری برای گروه تعاونی پیشگامان, استان یزد و صنعت IT کشور عزیزمان ایران به ارمغان آورد.  

َA

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا