همزمان با هفته مبارزه با مواد مخدر مرکز اجتماع درمان دار tc بهزیستی استان یزد با حضور استاندار، معاون سیاسی، امنیتی استان و جمعی از مسئولین بهزیستی افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان یزد، در مراسم افتتاح این مرکز استاندار یزد طی سخنانی اعتیاد را بیماری واگیردار خطرناکی دانست و گفت: این بیماری نگرانی بزرگی برای عموم خانواده هایی است که می خواهند اجتماعی سالم و پاینده داشته باشند.

رئيس شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان ادامه داد : بايد همه دستگاههاي اجرايي استان با عزم جدي تلاش كنند تا از ميزان اعتياد به مواد مخدر در استان كاسته شود و استان يزد الگويي براي ساير استانها در بحث مهار و مبارزه با مواد مخدر باشد.
سید محمد ميرمحمدي با اشاره به ضرورت در نظر گرفتن برنامه های فرهنگی، هنری و ورزشی برای مقیمان این مرکز گفت: مركز اجتماع درمان مدار (T.C)  بايد يك مركز نمونه ترك اعتياد در سطح كشور باشد و بايد فعاليتهايي در اين مركز براي معتادين برنامه ريزي و تدوين شود كه روحيه آنها تقويت گردد و نشاط و شادابي در بين آنها به وجود آيد تا بتوانند دوباره زندگي سالم خود را در جامعه آغاز نمايند.

در این مراسم مدیرکل بهزیستی استان یزد  نیز طی سخنانی گفت:  مراکز اجتماع درمان مدار به عنوان مراکز علمی و نوين، جايگزين مراکز سنتی بازپروری معتادين گرده است.

 دکتر جلیل عفتی حضور در این مراکز را اختیاری دانست و گفت: افراد  با رضایت خود وارد این مراکز می شود و در این  محیط است به فرد بیمار کمک می شود تا افکار، احساسات و رفتارهای منفی خود را بشناسد، آنها را کنار بگذارد و رفتارهای جدید و مناسب را جایگزین آن کند.

وی افزود: در واقع مرکز اجتماعی درمان مدار به بازسازی شخصیت، شرایط اجتماعی و تغییر سبک زندگی افراد کمک می کند.

مدیرکل بهزیستی استان یزد همچنین با ارائه گزارشی از وضعیت کمپ اجباری ترک اعتیاد نوید آزادی تحت نظارت این سازمان گفت: طی چند ماه راه اندازی این کمپ تعداد هزار و 270 نفر  پذیرش شده اند که از این تعداد 909 نفر دوره درمان خود را طی کرده اند.

وی تعداد مقیمان فعلی این مرکز را 220 نفر ذکر کرد و گفت: از کل پذیرش شدگان این کمپ از ابتدا تاکنون  719 نفر بومی، 393 نفر غیربومی و 158 نفر اتباع بیگانه بوده اند.

دکتر عفتی با اشاره به ضرورت راه اندازی مرکز اجتماع درمان مدار tc در یزد گفت: با راه اندازی این مرکز tc در کنار مرکز ترک اعتیاد اجباری نوید آزادی افراد بهبود یافته از اعتیاد با اعلام رضایت خود وارد این مرکز می شوند و در این مرکز برای بازسازی شخصیت و بهبود شرایط اجتماعی آنها کار می شود.

وی مدت زمان حضور در مرکز اجتماع درمان را از 30 روز تا سال ذکر کرد و گفت: در این مرکز هدف طی کردن مسیر درمان بدون استفاده از دارو و تغییر سبک زندگی افراد بهبود یافته است.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا