حجت‌الاسلام سید احمد طباطبایی: تمام تفکرات بشری در نوید بشر به آینده‌ای روشن و بهتر مشترک‌اند و در اعتقادات همه جهانیان، منجی برای سامان دادن به اوضاع ظهور می‌کند.

به نقل از خبرنگار فرهنگسرای تخصصی امام مهدی(عج) در ادامه برگزاری کلاس‌های دوره تکمیلی طرح «تا نتها حضور» شنبه ششم تیرماه در محل برگزاری این طرح تابستانه در مرکز فرهنگی آستان مقدس سیدنصر الدین(ع) حجت‌الاسلام دکتر سید احمد طباطبایی در جمع مهدی‌یاوران پیرامون«آسیب‌های مهدویت و تفکرات بشر درباره ی منجی» به سخنرانی پرداخت.

حجت‌الاسلام طباطبایی در ابتدا ضمن تقسیم اعتقادات بشر به دو دسته‌ی آیین و ادیان آسمانی هرکدام از آیین‌ها و ادیان را به طور کامل و جداگانه مورد بررسی قرار داد. وی گفت: همه جهانیان منتظر نجات‌دهنده‌ای هستند تا زمین را به نفع آنان از عدالت پر کند. برای مثال، حتی کمونیست‌ها که خدا و پیامبران را نفی می‌کنند معتقدند که فردی به نام کمون خواهد آمد که علاوه بر از بین بردن نظام سرمایه‌داری یک جامعه بی‌طبقه‌ی توحیدی به وجود می‌آورد و این اتفاق با انقلاب کارگران علیه سرمایه‌داران رقم می‌خورد. قابل توجه این‌که این تفکر کمونیستی اشتباه یک تفکر آخرالزمانی است.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: زرتشتیان به سوشیانت معتقدند که در آینده متولد خواهد شد و می‌آید تا انحرافات دین زرتشت را برطرف کند..

دکتر طباطبایی ضمن اشاره به دین یهود و فعالیت‌های آن تصریح کرد: یهودیان معتقدند که در آخرالزمان ماشیح خواهد آمد و یهودیان را مسیحی واقعی کرده و با دیگر مسیحیان به آسمان خواهد رفت تا بقایای مردمان زمین که شامل مسلمانان و پیروان دیگر ادیان می‌باشند باهم بجنگند تا هنگامی که همه آنان نابود شده و زمین از آن‌ها پاک شود در آن هنگام است که ماشیح دوباره به همراه یهودیان و مسیحیان به زمین برمی‌گردد تا هزار سال خوشبختی برای آنان فراهم شود به همین خاطر است که یهودیان خود را هزاریون نیز می‌دانند. وی افزود: نکته جالب این‌که یهودیان در تلفظ حرف «س» گاهی اوقات «ش» را به جای آن به کار می‌برند پس با این وجود ماشیح همان«مسیح» است که دوباره ظهور می‌کند.

مسیحیت آیین دیگری بود که طباطبایی به آن پرداخت وی گفت: علمای مسیحی که انجیل را در دست نداشتند تصمیم گرفتند تا با توجه به مضامین انجیل اصلی و با توجه به منافع خودشان انجیل بنویسند و حدود 10 انجیل از آن انجیل‌ها پیدا شد که با اتفاق نظر علمای مسیحی چهار انجیل تحت عنوان اناجیل اربعه انتخاب شد که نام آن‌ها عبارت است از: متی , لوقا, مرقس و یوحنا. وی در تبیین این‌که چرا از بین 10 انجیل فقط 4 انجیل مورد قبول واقع شد و به دست مردم رسید گفت: یکی از 10 انجیل, انجیل برنابا بود که مفاهیم بسیار نزدیکی به قرآن داشت و برخلاف آن 4 انجیل که عیسی (ع) را خدا و پسر خدا معرفی می‌کردند، عیسی (ع) را بنده خدا می‌دانست نه خود خدا به همین دلیل کشیش‌های منفعت‌طلب برنابا را اعدام کرده و کتابش را ممنوع اعلام کردند. قابل توجه این‌که در همه اناجیل اربعه به ظهور دوم مسیح اشاره شده است.

لازم به ذکر است که در پایان دکتر طباطبایی مستندی از صهیونیسم‌های انجیل‌گرا را به نمایش گذاشت. مستندی که در صدد القای این مفهوم به مخاطبش بود که برای ظهور ماشیح باید اسرائیل بزرگ ساخته شود و اسرائیل بزرگ هم یعنی از نیل تا فرات  و از نیل تا فرات محل زندگی مسلمانان است پس برای آمدن ماشیح  مسلمانان باید از بین بروند. طباطبایی سخنرانی خود را با پاسخ به سوالات مهدی‌یاوران به پایان برد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا