جلسه مشترک اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی استان یزد شب گذشته، ۱۱ خردادماه به‌منظور بررسی و رفع موانع تشکیل اتحادیه مدغم در استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین شایق، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی استان یزد در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی، ضمن بیان این مطلب گفت: بحث ادغام دو اتحادیه‌‌ مؤسسات قرآنی ـ مردمی و تشکل‌های قرآن و عترت هنوز علی‌الظاهر در دستور کار شورای توسعه فرهنگ قرآنی قرار دارد لذا به این دلیل جلسه مشترک این دو اتحادیه در استان یزد برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه جلسه فوق شب گذشته، 11 خردادماه به میزبانی اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی استان یزد برگزار شد، ادامه داد: به‌دلیل اینکه زمان دوره هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی استان به اتمام رسیده است تصمیمی اتخاذ شد مبنی بر اینکه ‌جلسه مشترکی ‌با اتحادیه تشکل‌های استان با مدیرعاملی محمدرضا خوشنویس‌زارچ و هیئت مدیره آن اتحادیه داشته باشیم.

شایق با توجه به اینکه در این جلسه موانع ادغام این دو اتحادیه در سطح استان بررسی شد، اظهار کرد: در‌خصوص راهکارهای آن نیز تا حدودی به نتیجه و تفاهم‌هایی رسیدیم و در‌نظر داریم تا دو مجمع اتحادیه را در قالب یک مجمع عمومی در اولین زمان برگزار کنیم تا تحت یک اتحادیه مدغم برای یک اتحادیه رأی‌گیری شود و هیئت مدیره جدید در استان یزد انتخاب شود و یک اتحادیه مدغم به کارش ادامه دهد.

وی با تأکید بر اینکه شاید تشکیل اتحادیه مدغم در استان یزد به‌عنوان اولین استان در سراسر کشور، پیشنهاد عملی برای سایر استان‌ها باشد تا این کار به سهولت در آنجاها نیز انجام گیرد، تصریح کرد: پس از این جلسه مشترک هر دو اتحادیه استان، پیشنهاد دیگر این است که جلسه بعدی بین دو مدیرکل ادارات تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد یزد انجام شود تا بر آن اساس صورتجلسه و تفاهمی بین این دو اداره منعقد شود و بعد از آن این ادغام صورت گیرد.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی استان یزد تأکید کرد: اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت در استان یزد بیش از یک سال است که راه‌اندازی شده است و در واقع اعضای اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی در اتحادیه تشکل‌های استان و بالعکس عضو هستند.

وی با اشاره به اینکه همچنین در‌خصوص بودجه قرآنی که در اختیار اداره ارشاد استان قرار گرفته است اما هنوز در اختیار اتحادیه‌ها قرار نگرفته است بحث و تبادل نظر انجام گرفت، اضافه کرد: این مبلغ حدود 200 میلیون تومان بوده است که از سوی شورای توسعه فرهنگ قرآن به حساب ارشاد یزد واریز شده است اما هنوز هزینه‌ای صورت نگرفته است و بهترین راه این است که اتحادیه مدغم در استان اتفاق افتد تا تمام بودجه‌های قرآنی از کانال این اتحادیه مدغم هزینه شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا