انجمن صنفی موسسین مراکز درمان اعتیاد ضمن تشریح برنامه های خود در هفته مبارزه با مواد مخدر، از برگزاری همایش درمانگران اعتیاد در دوازدهم خرداد ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد، انجمن صنفی موسسین مراکز درمان اعتیاد استان یزد طی هفته مبارزه با مواد مخدر، اقدام به برگزاری برنامه های متفاوت نموده است.

دکتر مجتبی غالبی ـ رییس این انجمن، با اشاره به نامگذاری روزهای پنجم تا نهم آبان ماه به نام هفته مبارزه با مواد مخدر، از برگزاری دوره های آموزشی برای روانشناسان و پرستاران شاغل در مراکز درمان اعتیاد خبر داد و گفت: طرح آموزش عمومی پیشگیری از اعتیاد نیز با شعار «هر مرکز، یک کارگاه آموزشی» از این هفته آغاز شده که طی آن مشاوره های رایگان در مورد پیشگیری از اعتیاد و نحوه ی برخورد با افراد مبتلا، به خانواده ها و افراد محل، آموزش داده می شود. خانواده ها می توانند سوالات خود در مورد اعتیاد، نحوه برخورد با نوجوانان و رفتارهای پرخطر و دیگر درگیری های ذهنی را با مشاوران این مراکز در میان بگذارند.

غالبی در ادامه افزود: همایش درمانگران اعتیاد نیز، با هدف بررسی مشکلات مراکز درمان اعتیاد از جمله برنامه های این انجمن است که جمعه دوزادهم تیر ماه با حضور روسای سازمانهای مرتبط مانند دانشگاه علوم پزشکی، بهزیستی، شورای مبارزه با مواد مخدر استان و دیگر مسئولین برگزار می شود.

مجتبی غالبی تصریح کرد: این انجمن در نظر دارد از افراد بهبود یافته ای که برای درمان خود تلاش کرده اند، تجلیل کند. وی تاریخ برگزاری این مراسم را هشتم مرداد اعلام کرد.

به گفته ی دکتر غالبی، استان یزد دارای 118 مرکز درمان اعتیاد است که این مراکز با 160 پزشک، 600 نفر پرسنل شامل روانپزشک، مشاور، مددکار، پرستار و … مشغول به کار هستند.

غالبی سابقه تأسیس اولین مرکز درمان اعتیاد را سیزده سال پیش و اسفند ماه سال هشتاد و یک دانست.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا