برپایی نمایشگاه نقاشی وکاریکاتور با موضوع اعتیاد و مانور پیشگیری از اعتیاد با شعار «به تندرستی بیاندیشیم، نه به اعتیاد» در یزد با تشکیل زنجیره انسانی جوانان هلال احمر و کارگاه آموزشی پیشگیری ازاعتیاد و راه اندازی فضای دوستدار کودک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد / حامد صدیقی معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان یزد  ضمن تشریح برنامه های اجرا  شده در جهت پیشگیری از اعتیاد اظهار داشت : همزمان با هفته مبارزه با مواد مخدر و روز جهانی مبارزه با مواد مخدر، با مشارکت اعضای جوان و فعال; همراه با برنامه های متنوع با هدف فرهنگ سازی در سطح جامعه عملیاتی شد.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان یزد با بیان اینکه فعالیت‌های حوزه جوانان هلال احمر در زمینه پیشگیری از مواد مخدر محدود به این هفته نبوده و در طول سال در  قالب کانون‌های مختلف  از سنین ۵ الی ۲۹ سال این اقدامات صورت می‌گیرد اضافه کرد: در این هفته مانور پیشگیری از اعتیاد با شعار «به تندرستی بیاندیشیم، نه به اعتیاد» با زنجیره انسانی در سرتاسر استان با همت اعضا کانون جوانان برگزار گردید .

صدیقی عنوان کرد : همچنین با همکاری شهرداری به مدت یک هفته بنری با شعار (( یک نه برای همیشه به مواد مخدر )) طراحی و  در میادین اصلی شهر نصب گردید که مورد استقبال شهروندان نیز قرارگرفت .

معاون امور جوانان جمعت هلال احمر بیان کرد : کارگاه نقاشی و فضای دوست دار کودک نیز با حضور اعضا کانون غنچه های هلال احمر نیز برپا و غنچه های هلال با نقاشی های خود با مضمون نه به اعتیاد در این کمپین شرکت نمودند.

وی گفت :  تشکیل کارگاه آموزشی پیشگیری ازاعتیاد که این کارگاه آموزشی با حضور از اعضاء جمعیت هلال احمر برگزار گردید که مباحث مربوط به اعتیاد ،پیشگیری وچگونگی برخورد با فرد معتاد و آموزش خانواده و مهارتهای زندگی مورد بحث وبررسی قرار گرفت .

صدیقی اضافه نمود : برپایی نمایشگاه نقاشی و کاریکاتور یکی دیگر برنامه های اجرا شده توسط اعضا کانون جوانان در این هفته بود که با نمایش گذاشتن 35 اثر  در محل پر تردد شهر باشعار (( احتیاط کنیم اعتیاد نزدیک است وبه تندرستی بیندیشیم نه به اعتیاد)) که با استقبال خوب مردم قرار گرفت و همچنین در کنار این نمایشگاه با توزیع سی دی های نه به اعتیاد و بروشور به بازدیدکنندگان صورت گرفت .

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر در پایان اظهار داشت : این جمعیت در نظر دارد در طول سال نیز با برنامه های متفاوت و گوناگون در کانونهای مختلف جوانان و همچنین در سطح دانشگاههای استان نیز در این زمینه برگزار نماید تا گام بلند و موثری در جهت پیشبرد مبارزه با مواد مخدر صورت گرفته شود.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا