مديركل امور اجتماعي و فرهنگي استانداري يزد گفت : بايد همه دستگاههاي اجرايي استان با همدلي با هم در جهت همگاني و اجتماعي كردن ورزش گام برداريم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان یزد، صبح دوشنبه هشتم تيرماه اولين نشست هماهنگي "نخستين جشنواره فيلم كوتاه 3 دقيقه با ورزش" با حضور مديران كل امور اجتماعي و فرهنگي، دفتر امور بانوان و خانواده و روابط عمومي استانداري، دبير شوراي راهبردي و سرپرست دفتر توسعه پايدار وزارت ورزش و جوانان، مديركل ورزش و جوانان استان و افراد عضو شوراي راهبردي ورزش و جوانان استان در سالن شهيد موحدين استانداري برگزار شد.

مديركل امور اجتماعي و فرهنگي استانداري يزد در اين نشست به ابعاد مختلف ورزش اشاره و عنوان كرد : ضروري است جنبه هاي گوناگون ورزش را به جامعه نشان دهيم.
"مجيد جواديان زاده" ادامه داد : اگر ورزش در اجتماع همگاني شود با جامعه اي با نشاط همراه با سلامت فردي و اجتماعي همراه خواهيم بود.

وي با اشاره به برگزاري "نخستين جشنواره فيلم كوتاه 3 دقيقه با ورزش " در استان يزد افزود : برگزاري اين جشنواره ها مي تواند بسيار تأثيرگذار باشد و باتوجه به اينكه عمده امكانات ما در تهران متمركز شده است تا اندازه اي از اين انحصار جلوگيري مي كند و موجب مي شود استانهاي ديگر نيز هويتشان را مطرح كنند.


توجه ويژه دولت تدبير و اميد به ورزش همگاني


در ادامه اين جلسه دبير شوراي راهبردي و سرپرست دفتر توسعه پايدار وزارت ورزش و جوانان گفت : دولت يازدهم در كنار توجه به ورزش قهرماني به همگاني نمودن ورزش نيز عنايت ويژه اي دارد.

"رضا شجيع" بر اهميت برگزاري "نخستين جشنواره فيلم كوتاه 3 دقيقه با ورزش " با نگاه ملي و رويكرد استاني تأكيد كرد و ادامه داد : اين جشنواره با هدف جلب مشاركت بر توسعه ورزش و حمايت وزارت ورزش و جوانان و استانداري يزد و مشاركت بخش خصوصي در زمستان سالجاري برگزار و تبليغات و آثار برتر اين جشنواره از شبكه تلويزيوني ورزش و راديو ورزش پخش خواهد شد.

مشاور وزير ورزش و جوانان به علت انتخاب نمودن 3 دقيقه زمان براي فيلمهاي كوتاه جشنواره اشاره كرد و افزود : در هر 3 دقيقه در جهان يك نفر بر اثر سكته مغزي فوت مي كند، در هر سه دقيقه 1000 كيلوگرم چيپس و پفك مصرف مي شود و 3 دقيقه لازم است تا پزشكان بتوانند فردي را به زندگي دوباره بازگردانند و قلب وي را احياء نمايند و به اين دلايل اين عنوان براي جشنواره در نظر گرفته شده است.

در ابتداي اين جلسه "مسعود شريعتي" مديركل ورزش و جوانان استان ضمن ارائه گزارش از روند آغاز به كار و فعاليت كارگروه " نخستين جشنواره فيلم كوتاه 3 دقيقه با ورزش " اظهار داشت : برگزاري اين جشنواره، مي تواند در نهادينه كردن فرهنگ ورزش در جامعه بسيار مؤثر باشد و اين رويداد براي اولين بار در كشور با محوريت استان يزد انجام خواهد شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا