به گزارش روابط عمومی:دکتر صدرا ابرقویی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان یزد با حجت الاسلام سید اسماعیل شاکر امام جمعه اردکان دیدار و گفتگو کرد.

وی در این دیدار که با حضور کارشناسان واحد استان همراه بود  گفت: سعی ما در تمام مسئولیت هایی که بر عهده داشتیم انجام صحیح کارها بوده و همیشه فصل الخطاب را سخنان رهبری دانستیم و اصلی ترین دلیل موفقیت ما نیز همین امر بوده است.
دکتر صدرا ابرقوئی به بیان توضیحاتی راجع به دانشگاه علمی کاربردی استان پرداخت و گفت: 25 مرکز علمی کاربردی در استان یزد مشغول به فعالیت هستند و نزدیک به 11 هزار دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی و کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل می باشند.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی واحد استان یزد در ادامه با بیان توضیحاتی راجع به رشته کارشناسی ارشد این دانشگاه گفت: رشته کارشناسی ارشد در دانشگاه علمی کاربردی با سایر مراکز آموزش عالی متفاوت است به این صورت که تحصیل در کارشناسی ارشد پروژه محور است و باید پروژه ای وجود داشته باشد، درخواست انجام کار شود و سپس دانشجو برای انجام پروژه جذب شود.
صدرا ابرقوئی با اشاره به تاریخ استان یزد بر احیای برندهای خاص این استان از جمله صنعت نساجی و شیرینی تأکید کرد که در این راستا با توجه به توانمندی ها و قابلیت های دانشگاه علمی کاربردی امکان تسهیل این امر از طریق تدوین رشته های علمی - کاربردی متناسب با این حوزه ها منطبق بر فرهنگ و پیشینه استان و منطقه فراهم خواهد بود.
وی در این راستا گفت: یکی از راه های برون رفت مشکلات استان احیا، توسعه و علمی کردن تولیدات بومی استان از جمله شیرینی، ارده و نساجی است.
دکتر ابرقویی گفت: دانشگاه علمی کاربردی امکان تلفیق علم و عمل را از طریق توجه به آموزش علمی و کاربردی میسر می سازد.
حجت الاسلام و المسلمین سید اسماعیل شاکر هم خواستار ارتباط بیشتر با صدرا ابرقوئی و استفاده از مشاوره های وی شد.
شایان ذکر است مرکز آموزشی علمی کابردی اردکان دارای 10 رشته فعال می باشد و در مدت 3 سال و نیمی که از فعالیت این مجموعه می گذرد بیش از 850 دانشجو را پذیرفته است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا