یزدفردا"سرویس اجتماعی "حوادث"پلیس استان یزد : ایمیل یکی از راه های ارتباطی اینترنتی می باشد که برای برخی تنها به همین قابلیت محدود نمانده و با استفاده از روش های خاصی ماهیانه میلیون ها تومان را به حساب های خود می کشانند.

به گزارش پایگاه واحددریافت خبر یزدفردا ، امروزه پست الکترونیک یکی از ابزارهای قوی و راحت جهت تبادل اطلاعات بشمار می رود، یکی از شگردهای جدید کلاهبرداری هک و نفوذ به ایمیل افراد است که به منظور کلاهبرداری صورت می گیرد. كاربران دقت داشته باشند با رعایت نکاتی ساده ولی مهم از مورد سوء استفاده قرار گرفتن توسط کلاهبرداران و مجرمان سایبری در امان خواهید ماند:

* همیشه از Https به جای Http استفاده کنید.

با این کار ارتباط شما و سرور های ایمیل با پروتکل امن ایجاد میشود و این کار کمک زیادی به حفظ امنیت ایمیل شما میکند.

* یک سوال امنیتی منحصر بفرد انتخاب کنید

همیشه این امکان وجود دارد شخصی که اطلاعات کاملی از شما و زندگی خصوصی شما دارد بتواند با استفاده از بازیابی رمز ورود به وسیله سوال امنیتی، به حساب ایمیل شما دسترسی پیدا کند. از سوال امنیتی استفاده کنید که حدس زدن آن برای دیگران کار دشواری باشد.

* برای هر سرویس آنلاین از یک رمز منحصر بفرد استفاده کنید

اگر در فضای مجازی چندین حساب کاربری دارید سعی کنید رمز ورود آن ها یکسان نباشند. تا اگر هکری بتواند به یکی از حساب های شما نفوذ کند، حساب های دیگر شما در امان باشد.

* از رمز های پیچیده استفاده کنید

از رمز هایی استفاده کنید که شامل ترکیبی از حروف، عدد و نشانه ها باشد.

* استفاده از ایمیل دوم

برای حساب خود یک ایمیل دوم معرفی کنید تا درصورت بروز مشکل بتوانید از طریق آن رمز عبور خود را مجدد بدست آورید.

* خروج از حساب ایمیل

همیشه بعد از اتمام کار خود به وسیله دکمه خروج از حساب کاربری خود خارج شوید.

* آنتی ویروس خود را بروز کنید

آنتی ویروس خود را طوری تنظیم نمایید که فایل­های پیوست پست الکترونیکی را به صورت خودکار اسکن کند

* هرگز اطلاعات محرمانه را در زمانی که از سرویس های رایگان پست الکترونیکی یا سرویس های عمومی مبتنی بر وب استفاده می کنید، ارسال یا ذخیره نکنید.

*ایمیل های جعلی

در این شیوه نیز، اغلب از صرافان و تجاری که با شرکت های خارج از کشور داد و ستد دارند و اقدام به ارسال پول به خارج از کشور می کنند، کلاهبرداری صورت می پذیرد.

شیوه انجام به این صورت است که بازرگانان ایرانی کالایی را از خارج از کشور خریداری کرده و فروشنده (شرکت خارجی) از طریق ایمیل مبادرت به ارسال شماره حساب به طرف ایرانی جهت واریز مبلغ خرید می کند؛ در این بین فرد یا افراد هکر با تغییر بسیار جزئی ایمیل اصلی فروشنده یا هک آدرس ایمیل ها، خود را به جای فروشنده جا می زنند و اقدام به اعلام شماره حساب خود به خریدار می کند و در نهایت خریدار نیز که از موضوع اطلاعی ندارد اقدام به واریز پول به شماره حساب اعلام شده از سوی هکر کرده و پول به حساب هکر یا مجرمین واریز می شود.

منبع:اینترنت 

تهیه و تنظیم :مركز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان یزد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا