دویست و دهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد با حضور شهردار و با محوریت بررسی نامه های ارجاعی به شورا آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر یزد- در ابتدای این جلسه حجت الاسلام شیخ عباس زارع رئیس شورای اسلامی شهر یزد با گرامیداشت میلاد مبارک امام رضا (ع)  و تبریک هفته دولت ،سرافرازی دولت وملت ایران را از خداوند متعال خواستار شد.

در ادامه این جلسه محمد فقیه خراسانی رئيس كميسيون برنامه وبودجه شورای اسلامی شهر یزد که برای شرکت در اجلاس کشورهای حاشیه جاده ابریشم به چین رفته بود، گزارشی از این سفر و دستاوردهای آن ارائه داد.

وی خواهرخواندگی شهریزد و شهر اورمجی چین را مهمترین دستاورد این سفر دانست و اظهار اميدواري كرد: در آینده زمینه های همکاری فرهنگی، اقتصادی وتجاری این دو شهر آغاز شود.

در ادامه اعضای شورای اسلامی شهر یزد از جابجایی ساختمان کمیسیون ماده100 شهرداری اظهار نگرانی کردند و خواستار برطرف شدن این مشکل شدند.

حجت الاسلام حمید رضا مطهریان سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد در این زمینه گفت: در حال حاضر شهروندان زیادی در کمیسيون ماده صد، پرونده دارند و کار مردم به خاطر تعطیلی این ساختمان مانده است كه باید هرچه سریعتر تعيین تکلیف شود.

سيده حميده وزیری ديگر عضو شورای اسلامی شهر یزد هم در ادامه با اشاره به اینکه جابجایی کمیسيون ها نياز به مصوبه شورا دارد، افزود: هزینه بسياري برای شکل‌گیری کمیسيون ماده صد در ساختمان فعلی شده و جابجایی آن نیاز نیست.

محمدرضاعظیمی‌زاده شهرداریزد در این جلسه با اشاره به اینکه هرگونه جابجایی و تحویل ساختمان، نیاز به مجوز شورای اسلامی شهر دارد، افزود: در حال حاضر طبقه تحتاني ساختمان کمیسيون ماده صد در حال تعمیرات مي باشد و انشاا... به زودی آماده مي شود.

همچنین شهردار یزد اظهارداشت: در هفته دولت قرار است طرح های مختلفی به افتتاح برسد که مهمترین آن افتتاح پارک کسنویه و طبیعت می باشد.

محمدرضا عظیمی زاده در ادامه از اعضای شورای اسلامی شهر خواست تا نسبت به انتقال کانکس ایجادشده در میدان فرهنگ اقدام اساسی انجام شود.

وی افزود: متاسفانه اجازه برداشت این کانکس به شهرداری داده نشده، درحالي كه میدان نیازي به این کانکس ندارد و ساختمان نیروی انتظامی در این میدان مستقر می باشد.

همچنین در این جلسه مبلغ60 میلیون ریال مساعدت به جشن زیر سایه خورشید و مبلغ 150میليون ریال مساعدت به جشنواره فیلم کوتاه و مستند رضوی مصوب گرديد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا