ششمین نشست شورای آموزش و پرورش استان یزد درسال جاری با موضوع پروژه مهر و بازگشائی مدارس برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد شورای آموزش و پرورش استان یزد در ششمین نشست سال 94 خود به بررسی اقدامات انجام شده برای بازگشائی مدارس و آغاز سال تحصیلی آتی در قالب اجرای برنامه های پروژه مهر پرداخت و راههای انسداد مبادی بیسوادی را نیز مرورکرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد دراین نشست با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجائی و باهنر برضرورت فراهم آوردن زمینه آشنائی هرچه بیشتر دانش آموزان با شهدای هفتم تیر و شهدای دولت تاکید کرد و افزود : واقع شدن زمان شهادت دکتر بهشتی و شهیدان رجائی و باهنر در فصل تابستان و تعطیلی مدارس موجب آشنائی کمتر دانش آموزان با این شهیدان بزرگوارشده است.

"محمد علی طالبی" با اشاره به اینکه تشکیل گروه های مردم نهاد درآموزش و پرورش یک ضرورت است افزود: در موضوع انسداد بیسوادی نیز باید از ظرفیت های بخش خصوصی بهره گرفت.

وی ساسیت ها و برنامه های دولت برای باسوادی اتباع را یادآورشد و افزود : تاکید دولت بر فراهم آوردن زمینه باسوادی اتباع در جمهوری اسلامی است .

"طالبی" افزود: ازیک طرف باید به گونه ای باید برنامه ریزی کنیم که افراد بیسواد احساس نکنند جایی برای اشتغال آنان دراین استان وجود دارد و از طرفی  خروج نخبگان از استان  آسیب شناسی شود و راهکارهای ماندگاری آنان دریک طرح پژوهشی مورد بررسی شود.

درابتدای این نشست مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد نیز با توجه به انجام پروژه مهر و تمهید مقدمات بازگشائی مدارس به برنامه ریزی های صورت گرفته برای ساماندهی نیروی انسانی تشریح کرد .

"احمد شیرزاد"موفقیت دانش آموزان و فرهنگیان استان در مسابقات فرهنگی وهنری را ستود و از کسب مقام اول کشور توسط گروه سرود همسرایان امور تربیتی تجلیل کرد.

درادامه این نشست "محمد حسن رادمنش " معاون آموزش ابتدائی استان به ارائه گزارشی در مورد ضرورت انسداد مبادی بیسوادی پرداخت و برنامه ریزی برای شناسائی دانش آموزان بازمانده از تحصیل تاکیدکرد.

سپس معاون آموزش متوسطه استان فعالیت های انجام شده در ستاد پروژه مهر استان را تشریح کرد و افزود: هدف از اجرای پروژه مهر ایجاد تحولی نوین در نگرش است به طوری که دانش آموزان برای ورود به مدرسه لحظه شماری کنند.

"محمود زارع " روز اول مهر را یک روز ملی و نوروز دانش و آگاهی دانست  و افزود:  این روز متعلق به آموزش وپرورش نیست بلکه ازان همه جامعه ومردم ایران است.

رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان نیز با اشاره به ضرورت آمادگی مدارس برای پذیرائی از دانش آموزان درابتدای سال تحصیلی جدید گفت : فرزندان ما وقتی به مدرسه می آیند باید درمدرسه نیز مانند خانه احساس آرامش کنند .

"حمید رضا نصیری زاده"  مدیریت اعتبارات و هزینه ها را یک امر ضروری و اجتناب نا پذیر خواند وافزود : ما از لحاظ بودجه برای آموزش وپرورش محدودیتی قائل نیستیم.

وی با توجه به مشکلات وکمبود فضای آموزشی استان از خیرین و شخصیت های حقیقی و حقوقی دعوت کرد برای ساخت حداقل یک مدرسه به یاری آموزش و پرورش بیایند و در هر مهر یک مدرسه ای دراختیار دانش آموزان قرار دهند.

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا