بمناسبت گرامیداشت دهه کرامت و هفته دولت  و به همت هیأت بازیهای بومی و محلی ، بخشداری و اداره ورزش و جوانان بخش زارچ اولین جشنواره غذا و بازیهای بومی محلی ویژه بانوان زارچی در سالن حر برگزار گردید .

مقیمی مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری و رئیس هیأت بازیهای بومی و محلی استان ،خامسی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری ،‌ شهابی پور معاون فرماندار یزد ، کاظمی ،‌مشاور معاون سیاسی و امنیتی استاندار و جمعی از مسئولین و رؤسای ادارات و اعضای شوراهای شهر و روستاهای بخش در آیین افتتاح این جشنواره شرکت داشتند.

مقیمی در افتتاحیه این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از مسئولین برگزاری جشنواره و نیز بانوان و تیمهای شرکت کننده ،‌به ایجاد و تقویت روحیه نشاط و شادابی در بین بانوان اشاره و بر حضور هرچه بیشتر بانوان در عرصه های مختلف بویژه در زمینه های ورزشی تأکید نمود .

لازم بذکر است که در این جشنواره که برای اولین باز در بخش زارچ برگزار می گردید ۱۹ تیم متشکل از ۱۰ نفر ورزشکار و سرپرست شرکت نمودند و در نهایت به نفرات اول تا سوم رشته های دال پلان و طناب زنی و تیم های اول تا سوم که در رشته هفت سنگ شرکت نموده بودند جوایزی اهداء‌ گردید.

همچنین در بخش غذای محلی جشنواره نیز بیش از ۱۰ نفر شرکت نموده و به برگزیدگان جوایزی اهدا شد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا