"محمدصالح جوکار" عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی  با بیان اینکه سیاست‌های نادرست دولت ترکیه وقایع روزهای اخیر این کشور را قابل پیش‌بینی کرده بود، اظهار داشت: اتخاذ سیاست‌های غلط داخلی و خارجی منجر به بی‌ثباتی و آشوب‌های اخیر در این کشور شده است. 

رئیس کمیته بسیج مجلس، تذکر اخیر وزارت امور خارجه کشورمان بعد از حمله به اتوبوس و کامیون‌‌های ایرانی در مرز ترکیه را به سفارت این کشور به جا دانست و گفت: ما پیشتر، بروز این اتفاقات را پیش‌بینی می‌کردیم بر همین اساس باید زودتر هشدارها در این مورد داده می‌شد.

وی با اشاره به حجم بالای مسافرت‌ ایرانی‌ها به ترکیه افزود: اکنون دولت باید توافقی را با این کشور به منظور تضمین امنیت شهروندانمان صورت دهد چرا که ترکیه به دلیل کسب درآمد بالا از توریست‌های ایرانی قطعا در این مورد همراهی لازم را خواهد کرد.

نماینده یزد و اشکذر تاکید کرد: به نظر می‌رسد با توجه به تداوم روند سیاست‌های اشتباه داخلی و خارجی دولت اردوغان، حل و فصل وقایع داخلی ترکیه در آینده‌ای نزدیک بعید بوده و قطعاً ناآرامی‌ها در این کشور بیشتر خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: اکنون به دلیل اشراف کامل اطلاعاتی و امنیتی در تمامی مرزهای ایران از جمله در برخی از قسمت‌های مرزی بی‌ثبات‌، امنیت کامل برقرار بوده و مشکلی وجود ندارد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا