استاندار يزد گفت: تمامي كارمندان دولت بايد اصل مهم بهره گيري از نظم و انضباط در انجام امور را سرلوحه خويش قرار دهند و به اين امر واقف باشند كه هميشه و در هر شرايطي بايد به تعهدات كاري خود وفادار بمانند چراكه بي نظمي و آشفتگي و عدم پايبندي به تعهدات چون آب گل آلودي است كه عاري از شفافيت و پاكيزگي است و تمامي پرسنل دولت بايد به صورتي به انجام وظايف بپردازند كه كار آنها از آئينه نيز براي مردم شفافتر باشد، گرچه اينكار بسيار دشوار است اما همه ما بايد آمادگي انجام آن را داشته باشيم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد پيش از ظهر پنجشنبه 5 شهريور ماه و به مناسبت هفته دولت و روز كارمند، نشست صميمانه استاندار يزد با پرسنل اين استانداري در محل سالن شهيد منتظرقائم برگزار شد.
استاندار يزد در ابتداي اين نشست هدف از برگزاري آن را پاسخ به درخواست تعدادي از پرسنل استانداري مبني بر برگزاري چنين نشستي و تمرين هرچه بهتر براي دستيابي به همفكري، تعامل و هم انديشي بيشتر درون سازماني دانست و از همه پرسنل حاضر در نشست خواست تا با صراحت كلام و بدون رودربايستي هاي معمول، نقدها، نظرات ، ديدگاهها و پيشنهادات خود را اعلام دارند.
"سيدمحمد ميرمحمدي " ابراز داشت : از تمامي مديراني كه در دولت تدبير و اميد پذيراي مسئوليت شده اند سپاسگزارم و از خداي متعال براي آنها توان مضاعف طلب دارم تا بتوانند كاستي هاي گذشته را جبران و ارزشهاي متعالي خدمت به مردم را جلوه بهتري بخشند.
وي خاطر نشان نمود : ما بعنوان خدمتگزاران مردم در دولت تدبير و اميد بايد اين اصل مهم را بپذيريم كه براي خدمت به مردم مسئوليتي را پذيرفته ايم و فلسفه حضور ما در هر سيستم و سازمان خدمتگزاري بي منت، صادقانه و با همه وجود به مردم است.
عالي ترين مقام اجرايي استان آنگاه افزود: هرگاه اين مفهوم را بپذيريم ديگر بعنوان كارمند دولت طلبكارانه با مردم برخورد نمي كنيم بلكه تلاش مي كنيم تا رابطه ما با مردم ، رابطه خدمتگزار با ارباب خود باشد.
"ميرمحمدي " سپس تأكيد كرد: تمامي كارمندان دولت بايد اصل مهم بهره گيري از نظم و انضباط در انجام امور را سرلوحه خويش قرار دهند و به اين امر واقف باشند كه هميشه و در هر شرايطي بايد به تعهدات كاري خود وفادار بمانند چراكه بي نظمي و آشفتگي و عدم پايبندي به تعهدات چون آب گل آلودي است كه عاري از شفافيت و پاكيزگي است و تمامي پرسنل دولت بايد به صورتي به انجام وظايف بپردازند كه كار آنها از آئينه نيز براي مردم شفافتر باشد، گرچه اينكار بسيار دشوار است اما همه ما بايد آمادگي انجام آن را داشته باشيم.
استاندار يزد سپس با اشاره به لزوم رعايت وجدان كاري در انجام وظايف محوله از سوي كارمندان و مديران خاطرنشان كرد: استراحت و تفريح براي يك كارمند زماني لذتبخش است كه وجداني آسوده داشته باشد و تمام وظايف خود را در قبال ارباب رجوع به درستي انجام داده و اطمينان داشته باشد كه مردم از خدمات او رضايت دارند.
وي سپس ضمن تأكيد بر لزوم اخذ مشورت توسط مديران و كارمندان در انجام امور اداري گفت: برخي گمان مي كنند اگر در انجام كاري نظر مشورتي ديگران را اخذ كنند اين امر باعث كاسته شدن از شأن و جايگاه آنها مي شود در صورتي كه كاملاً برعكس است و پايبندي به مشورت در انجام امور هم ضامن موفقيت بيشتر پرسنل و هم نشان دهنده روحيه مشاركت جويي آنهاست.
عالي ترين مقام اجرايي استان آنگاه ضمن تأكيد بر لزوم دقت هر چه بيشتر پرسنل اداري در صحت، استدلال و ويرايش صحيح مكاتبات اداري عنوان نمود: يكي از خصوصيات شخص من اين است كه تمامي مكاتباتي را كه قصد امضاي آن را دارم با دقت بررسي نموده و از صحت آن اطمينان حاصل مي كنم و اين امر به هيچ عنوان نشانه بي اعتمادي به افرادي كه مكاتبات را مهيا نموده اند نيست.
وي از همه كارمندان و پرسنل استانداري خواست تا با همفكري و گفت و گو وظايف محوله را به پيش ببرند و همواره بكوشند تا محور همه امور قانون باشد.
"ميرمحمدي " تأكيد كرد : هيچكدام از همكاران و پرسنل اداري و مديران نبايد از يكديگر توقعات و انتظارات نابجا و خلاف قانون داشته باشند چراكه قانون مداري از اصول مديريت ماست و دولت تدبير و اميد نيز بر اين امر تأكيد ويژه دارد و به شخصه بي توجهي به قانون را در هر رده اي قابل تحمل نمي دانم.
استاندار يزد سپس تأكيد كرد: همه كارمندان و پرسنل استانداري از منظر عزت و احترام نزد من يكسان هستند و اگر تفاوتي وجود دارد در ميزان انجام كار، صحت و سلامت انجام آن و مسئوليت پذيري و اخلاق انساني است و هرگز نمي توانيم اين تبعيض را پذيرا باشيم كه از منظر پرداخت حقوق و مزايا ميان كارمندي كه به وظايف خود كم توجه است با كارمندي كه با همه توان به انجام وظايف خود مي پردازد تفاوت قائل نشويم و در اين راستا از معاونت توسعه مديريت و منابع انساني استانداري انتظار داريم كه با دقت اين مسائل را بررسي و زمينه رفع تبعيض و ايجاد شادابي، نشاط و انگيزه هرچه بيشتر در پرسنل را فراهم آورد.
وي در ادامه عنوان داشت: هرگز نمي توانيم بپذيريم كه به دليل برخي بي تعهدي هاي صورت گرفته جايگاه و شأن و منزلت استانداري به عنوان عالي ترين نهاد اجرايي دولت در استان نزد مردم و افكار عمومي خدشه دار شود و اين اصل مهم بايد مورد توجه قرار گيرد كه تمام پرسنل استانداري عضو يك خانواده هستند و رعايت شأن و منزلت آنها، رعايت شأن و منزلت استانداري است.
عالي ترين مقام اجرايي استان آنگاه خطاب به مديران و پرسنل حاضر در اين نشست ابراز داشت: همه ما بايد جلوه هايي از خودگذشتگي را در كار اداري به نمايش بگذاريم و طبيعي است كه مديران بايد به اين مسائل پيش تر و بيشتر از كارمندان توجه داشته باشند و بعنوان مثال در امر حضور در محل كار بدون ذره اي تأخير و غيبت غيرمجاز به انجام امور بپردازند تا الگويي عملي براي پرسنل تحت امر خود باشند.
وي افزود: اگر مديران ما به گونه اي عمل كنند كه مشخص شود لحظه لحظه ساعات اداري براي آنها ارزشمند است پرسنل نيز از اين امر تبعيت نموده و بدان بي توجه نيستند.
استاندار يزد آنگاه با قرائت آيه " وَذَكِّرْ فَإِنَّ الذِّكْرَى تَنْفَعُ الْمُؤْمِنِينَ " خاطرنشان كرد : تمامي ما موظفيم بر مبناي آموزه هاي ديني و اخلاقي بعنوان برادران و خواهران مسلمان به هم در انجام امور تذكر دهيم و با اين تذكرات زمينه را براي ارتقاي بيشتر همه پرسنل به دستيابي به مرتبه نيروهايي شايسته، خدمتگزار، دقيق،سالم، صادق، مؤثر، فعال و مورد رضاي خدا و مردم فراهم سازيم.
استاندار يزد وظيفه شناسي را يكي از اصول كار اداري دانست و خطاب به پرسنل استانداري گفت: بايد وظايف خود را به طور مرتب مرور كنيم تا راه را گم نكنيم و به بيراهه نرويم و بتوانيم مستقيم به سمت اهداف تعيين شده حركت كنيم.
"ميرمحمدي" در پايان از تمامي كارمنداني كه با وجدان و سلامت نفس و اخلاق نيكو سعي در رفع مشكلات مردم دارند صميمانه تقدير نمود و تندرستي ، سلامتي، شادابي و موفقيت آنها را از خداوند درخواست كرد.

 

گفتني است در ادامه اين نشست تعدادي از پرسنل استانداري يزد سوالات ،ديدگاه ها و نقطه نظرات خود را پيرامون موضوعات مختلف مطرح و استاندار به آنها پاسخ گفت.استاندار يزد خطاب به پرسنل استانداري:رابطه ما با مردم، رابطه خدمتگزار با ارباب خويش است








سایت خبری یزد فردا











  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا