استاندار يزد در مراسم افتتاحيه سال تحصيلي جديد حوزه علميه استان با اشاره به اتحاد بين دولت و ملت اظهار داشت: دولت و ملت باهم يكي است و درنظام جمهوري اسلامي دولت برخاسته از آراي مردم است و اين يعني دولت ها در واقع نمايندگان اجرايي مردمي هستندكه مردم با راي خود آنها را انتخاب كرده و ذيصلاح شمرده اند كه جامعه اداري را بدست آنها سپرده و امور مملكت را به آنها محول كنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد صبح پنجشنبه 5 شهريور ماه"سيد محمد ميرمحمدي" در مراسم افتتاحيه سال تحصيلي جديد حوزه علميه استان يزد كه با حضور نماينده ولي فقيه و امام جمعه يزد و جمعي از طلاب استان برگزار شد ضمن گرامي داشت و تبريك دهه كرامت و فرارسيدن ميلاد با سعادت ثامن الحجج علي ابن موسي الرضا (ع) و همچنين هفته دولت با اشاره به ارزش تحصيل اظهار داشت: ما در همه لحظات زندگي در حال تحصيل در جامعه، خانواده، كلاس و.. هستيم و بايد از همه لحظه هاي زندگي درس بگيريم.
وي ادامه داد: اين توفيقي است كه خدا به همه ما عطا كرده تا بتوانيم خود را در محضر حق تعالي تلقي و احساس كنيم و تا وقتي اين احساس وجود داشته باشد دنيا محضر خداي متعال است و اين احساس ما را از هرگونه گناه و معصيت دور خواهد كرد.
"سيدمحمد ميرمحمدي" با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري در رابطه با موضوع ثبات و آرامش در كشور ادامه داد: وظيفه سنگيني را همه بايد احساس كنيم و بحث آرامش در كشور ،ثبات نظام و الگو بودن انسانهاي مؤمن، شايسته و الهي براي آرامش جامعه مورد تاكيد مقام معظم رهبري نيز هست و بايد شرايط، ضوابط و نظم و انضباط را به نحو شايسته اي در همه امور پياده كنيم.
وي ادامه داد: دولت برخاسته از ملت و ملت پشتيبان دولت است و هر زمان كه فاصله اي ميان اين دو نباشد جامعه آرامش دارد.
عالي ترين مقام اجرايي استان ادامه داد: ثبات نظام نيازمند عشق، علاقه و شناخت همه مكاتب و اوضاع ملل مختلف است تا ما بتوانيم هم در داخل از ثبات لازم برخوردار باشيم و هم در سطح جهاني مورد توجه و علاقه ديگران قرار گيريم تا جهان شمولي اسلام امكان تحقق پيدا كند.
وي افزود : موضوع الگو بودن مهم است كه ما الگوي انساني الهي و واجد ويژگيهاي حق تعالي باشيم چون به هرحال صفات خداوند از هر نظر بي انتهاست ولي در عين حال انسان هم خليفه الله است و ما اميدواريم دستيابي به اين مرتبه را نيز خدا بر ما آسان كند و همه بتوانيم الگويي شايسته براي همه ملل جهان باشيم.
"سيد محمد مير محمدي" با تاكيد به موضوع الگوبرداري از شخصيت ها به تاثير الگوي مفاخر و چهره هاي علمي، ديني، فقهي در جامعه اشاره كرد و اظهار داشت: بايد از چنان اعمال و رفتاري برخوردار باشيم كه ديگران به ما علاقه مند شوند و به سمت ما بيايند و ما مي توانيم با الگو گرفتن از نمونه هاي زيادي كه در كشور داريم الگوي مناسبي براي ساير ملل، نسل جديد و براي نسلهاي آينده باشيم.
استاندار يزد با اشاره به سه خصلت مؤمن خاطرنشان كرد: اولين خصلت الهي كه مومن بايد از آن بهره مند باشد، كتمان اسرار مردم و رازداري است و دومين خصلت انسان مومن به نقل از پيامبر خداست كه بر مداراكردن با مردم تاكيد كردند و سومين خصلت از ولي خدا است كه توصيه كردند كه مومن در قبال مشكلات، مصيبتها،گرفتاري ها و دشواري ها صبر و شكيبايي داشته باشد كه اين سه خصلت مي تواند در آرامش جامعه ما مؤثر باشد.
ميرمحمدي سپس با اشاره به لزوم اتحاد بين دولت و ملت اظهار داشت: دولت و ملت با هم يكي است و در نظام جمهوري اسلامي دولت برخاسته از آراي مردم است و اين يعني دولتها در واقع نمايندگان اجرايي مردمي هستند كه اين مردم با راي خود آنها را انتخاب كردند و ذيصلاح شمردند تا اداره جامعه را بدست آنها بسپارند و امور مملكت را به آنها محول كردند.
استاندار يزد آنگاه با درخواست از قشر بزرگوار روحاني و با بيان اين نكته كه " روحانيت بايد تلاش كند تا مردم احساس كنند اين قشر متعلق به همه مردم است" گفت: يكي از نكاتي كه بعنوان در خواست از شما عزيزان دارم اين است كه تمام سعي و تلاشتان بر اين باشد كه مردم احساس كنند روحانيت تعلق به همه دارد چرا كه روحانيت ملجاء و پناهگاه همه مردم است.
وي در پايان خاطر نشان كرد: طيف جوان امروز ما با انواع و اقسام مسائل مواجه است و به انواع كانالهاي ارتباطي و اطلاعاتي دسترسي دارد و روز به روز اين امكانات و اين تكنولوژي توسعه پيدا مي كند و اين يعني اينكه دسترسي جوانان ما به انواع و اقسام مسائل زياد مي شود و ما بايد تلاش كنيم تا آنها را با آداب و سنن و فرهنگ بومي خود آشنا كنيم و اگر ميدان را براي جوانان براي حركت به سمت داشته هاي تاريخي و سنتي و بومي خود باز نكنيم در واقع آنها را به همان مسيري كه نمي پسنديم هدايت كرده ايم .










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا