یزدفردا"سرویس اجتماعی "حوادث"پلیس استان یزد : جانشین معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد گفت: استفاده از تلفن های همراه هوشمند و شبکه های اجتماعی تلفن همراه ضمن اینکه فرصت های بسیار خوبی را برای ارتباطات ارزان و آسان فراهم می کند، تهدیدات و آسیب های فراوانی را برای مردم بویژه جوانان و نوجوانان دارد.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا" سرهنگ "محمدرضا مزیدی" در گفت و گو با خبرنگار پلیس گفت: با ابداع اینترنت و گسترش روزافزون استفاده جوانان از فضای مجازی و اینترنت، علیرغم تمام محاسن و مزایایی که این فناوری دارد، نگرانی هایی نیز برای خانواده ها بوجود آورده است.

وی افزود: اکثر والدین، فرصت، امکان یا توان کافی برای شناخت دقیق این فضا و کاربردهای آن را به دست نیاورده اند و این عدم آشنایی کامل با این فضا که به خاطر ویژگی های خاص آن و نوبودن این فضای مجازی می باشد باعث شده یک فضای مجرمانه و خصوصی در داخل خانه برای فرزندان ایجاد شود و آنها بدون دغدغه و بدون احساس وجود ناظر بیرونی به سایت های مختلف در این فضا دسترسی یابند.

وی با اشاره به اینکه جوانان و نوجوانان به دلیل ویژگی های سنی و شخصیتی و کنجکاوی های خود متأثر از فضای ناسالم موجود در اینترنت می شوند، افزود:  امروزه شاهد گسترش روزافزون استفاده از تلفن های همراه هوشمند و شبکه های اجتماعی تلفن همراه هستیم که ضمن اینکه فرصت های بسیار خوبی را برای ارتباطات ارزان و آسان فراهم می کند، تهدیدات و آسیب های فراوانی را برای مردم بویژه جوانان و نوجوانان دارد.

این مقام مسئول ادامه داد: لازم است خانواده ها در استفاده فرزندان از این ابزارهای رسانه ای، آنها را آگاه کنند و فرزندان باید بدانند تمامی مطالب و محتوای اینترنتی قابل اعتماد نیست و نباید به درخواست کاربرانی که نمی شناسند پاسخ دهند و اطلاعات شخصی و مالی خود را ارسال کنند.

سرهنگ مزیدی در ادامه در خصوص پیشگیری از کلاهبرداری در این فضا نیز مطالبی عنوان و از شهروندان خواست: به هیچ عنوان اطلاعات عابر بانک خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند و به طور مرتب حساب های بانکی خود را برای اطمینان از عدم سوء استفاده و دستبرد آنلاین به آن چک کنند.

وی گفت: رمزهای عبور خود را بصورت ترکیبی طراحی کنید و آن را بصورت متناوب تغییر دهید و هنگام وارد کردن اطلاعات حساب بانکی خود در صفحه درگاه پرداخت انلاین اعتبار صفحه مورد نظر را چک کرده و نوار آدرس آن را برای اطمینان استفاده از پروتکل امن انتقال اطلاعات " https " نیز بررسی کنید.

جانشین معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد در پایان ازشهروندان خواست: از اعلام رمز کارت به دیگران خودداری و متصدیان فروشگاه ها را ملزم کنید دستگاه "pos  " را در دسترس شما جهت پرداخت الکترونیکی قرار دهند.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا