وحید شیخ احمد صفاری

(شیخ الحکایات)

 

چگونگی کار کارشناسی نمودن در شورای شهر ایالت ماساچوست

رییس اتحادیه صنف تاکسی رانی: ما با توجه به افزایش قیمت ها که بعد از رفع تحریم ها و آزاد سازی هر کسی ساز خودش و گفت و گو با تاکسی ران های عزیز انجام دادیم، پیشنهاد افزایش نرخ 51% کرایه ها را داریم.

اولی از شورا: نه آقا مگه چه خبر است؟ بار طلا که نمی خواهید جابجا کنید!

دومی: بار قاچاق که نمی خواهید جابجا کنید، مردم برایمان حرف در می آورند.

سومی: مردم؟!! ...... مرررردم؟!! ...... مررررررررردوووووممم؟!

رییس اتحادیه: باشه آقایون محترم! البته ما خوشحالیم که خانم های شورا تجربه دار هستند و مشکلات تاکسی دارها را درک می کنند و هیچ اعتراضی ندارند و خوشبختانه پیش از جلسه هم به من گفتند؛ «چراغ سبز»  که نشان از حمایت بی دریغ آنهاست. با این حال بازم به خاطر همه،  قدری تخفیف میدهم ولی دیگر لطفا از 49 % کم تر تقاضا نکنید که معامله مان نمی شود.

اولی..... کف نامرتب میزند

دومی نگاه اولی و زیرچشمی نگاه آهسته به خانم ها می کند

چهارمی: من فکر می کنم با این توافق و تفاهمی که صورت گرفت و عضو سوم شورا هم از مردم صحبت فرمودند و حقوق شهروندی آنها را اشاره داشتند، با همین مبنای افزایش 49% بحث را ببندیم که موضوع مهم دیگری داریم و باید بررسی شود.

سومی: خواهش می کنم. بالاخره ما از اعضای شورای شهر و مدافع حقوق شهروندانمان هستیم.

یکی از خانم ها: بله ما با رأی مردم اینجاییم و متعلق به مردم هستیم.

رییس اتحادیه: آقایان، خانم ها؛ بنده به سهم خود از طرف صنف بزرگ تاکسی رانی ایالت ماسوچوست از شما تشکر می کنم که چنین با درایت و فهم و بصیرت و آگاهی بالای خود، مشکل ما را قبول دار شدید. هر چند که ما با یک سوم از این پیشنهاد هم بسیار راضی و خرسند بودیم اما به واسطه حمایت قاطع شما از مردم، حاضریم باز، همپا و همگام با شما مسولین عزیز، 3% درصد دیگر به طور یک جانبه از درخواست خود را تحفیف فوق العاده بدهیم.

عضو چندمی شورا: ای آقا، امورات مردم را به ما نمایندگان مردم واگذار کنید. هر چی که نباشد، ما بخاطر آنها در این امر سخت و سهمگین گام نهاده ایم. شما شرایط  دشوار عزیزان تاکسی ران را مدنظر قرار بدهید.

نفر اولی: حالا که با گفت و گوی مناسب به نتیجه رسیدیم، بهتر است به موضوعات مهم تر بپردازیم.

یکی از اعضا: ببخشید این جا دستشویی فرنگی هست؟ پا درد دارم !

نگاه متعجب و پیام نگفته ی آنها:  یعنی تو خبر نداری در این ساختمان چقدر تغییرات سازنده صورت گرفته است؟!

اولی، مجدد: بله! عرض می کردم خدمتتان که متاسفانه بسیاری از مغرضین و حاسدین، مشغول پرونده سازی و تضعیف ما در بین آحاد مردم فهیم هستند تا ما را از صندلی خدمت گزاری بازدارند و چنین اقدامات مفید و سازنده ای را که برای شهر و شهروندان داریم، ندیده بگیرند.

چندمی، مجدد: اگر صلاح بدانید پیش از پرداختن به این مشکل که وقت و زمان زیادی را برای بحث و تبادل نظر لازم دارد و رییس گرامی تاکسی ها وقتشان گرفته نشود یک کلام با 41% پرونده را ببندیم و ایشان را بدرقه کنیم؟

حضار دست میزنند و خانم ها عبوس کرده قبول دار می شوند

رییس اتحادیه: باشه آقایان و خانم های محترم شورا! ما هم بخاطر خدمات شما به مردم راضی هستیم تا با کاهش افزایش ها موافقت کنیم.... انشالله جبران می کنیم.

-        پرده وسطی : پذیرایی مختصر و مفید اعضا از هم و از رییس اتحادیه

-        پرده وسطی،  مجدد: صرف صبحانه مختصر و مفید اعضای شورا

پشت درهای بسته و بدون حضور خبرنگاران چهار ساعت و نیم گفت و گوی مفید و سازنده (از مفاد اطلاعی درز نکرده است ولی قطعا مهم و سازنده است).

سخن گوی شورا در پایان جلسه و در جمع خبرنگاران:  خوشبختانه و با بررسی دقیق و کار کارشناسی متعددی که با ریاست صنف تاکسی داران، رییس اتاق بازرگانی، نمایندگان استانداری و شهرداری صورت گرفت توانستیم پس از دهها ساعت کار و تبادل نظر، افزایش مورد درخواست اتحادیه را از 51% افزایش کرایه تاکسی ها و 62% آژانس ها کاهش داده و به رقم مقبول و مناسب 41 % برای تاکسی ها و 53% برای آژانس ها برسانیم.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا