یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس استان یزد: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد در اولین روز بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید گفت:  نخستین گام های آموزش علم و ادب از مدارس ابتدایی شروع می شود و این محیط نیز شروعی برای برداشتن قدم های بلند در جامعه است که مدرسه به خصوص دوران دبستان، نقش مهمی در تربیت فرزندانمان دارد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمدرضامزیدی"در مراسم جشن شکوفه ها و آغاز سال تحصیلی 94-95 دبستان دخترانه "مینو" شهر یزد و در جمع دانش آموزان و والدین آنها گفت: یکی از مهمترین مواردی که همیشه، نگرانی هایی را برای خانواده ها داشته است؛ رفت و آمد دانش آموزان از منزل به مدارس بوده است.

وی ادامه داد: با رعایت چند نکته کوچک و آموزش آنها به فرزندان خود می توانیم با خیالی آسوده تر آنها را راهی مدرسه کنیم.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد گفت: آموزش رعایت قوانین و مقررات، انضباط و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در جامعه، ابتدا باید در خانواده ها و توسط والدین به فرزندان انجام شود.

سرهنگ مزیدی افزود: خانواده ها با همکاری شان با پلیس و فراگیری نکات آموزش همگانی و پس از آن انتقال این موارد به فرزندانشان می توانند سهم مهمی را در کاهش جرایم در سطح جامعه داشته باشند.

وی ادامه داد: بسیاری از اتفاقات و آسیب های اجتماعی که در جامعه صورت می پذیرد به دلیل ناآگاهی افراد یک جامعه است که آموزش این موارد را می توان  از خانواده ها آغاز کرد.

وی گفت: نخستین گام های آموزش علم و ادب از مدارس ابتدایی شروع می شود و این محیط نیز شروعی برای برداشتن قدم های بلند در جامعه است که مدرسه به خصوص دوران دبستان، نقش مهمی در تربیت فرزندانمان دارد.

در خاتمه نیز سرهنگ مزیدی معاون اجتماعی انتظامی استان یزد نکاتی را پیرامون چگونگی تردد از خانه به مدرسه و بالعکس، رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و برخورد دانش آموزان با افراد غریبه به آنها یادآور شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا