به گفته سخنگو و گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر یزد:

دویست و بیست و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد با حضور محمد رضا عظیمی زاده شهردار با محوریت بررسی نامه های ارجاعی به شورا برگزار شد.

در این جلسه ابتدا اعضای شورای اسلامی شهر یزد ضمن عرض تسلیت به مناسبت حادثه مصيبت بار بيت ا...الحرام در منا و درگذشت جمعی از هموطنان، بی  تدبیری مسئولین آل سعود را باعث اصلی این اتفاق دانستند و خواستار رسیدگی قضایی به عاملان این حادثه شدند و به احترام از دست رفتگان این حادثه ایستاده به ذکر فاتحه و صلوات برای از دست رفتگان این حادثه پرداختند.

در ادامه این جلسه همچنین یاد و خاطره شهدای گرانقدر دفاع مقدس گرامی داشته شد و حجت الاسلام زارع رئیس شورای اسلامی شهر یزد از صبر ،استقامت و شکیبایی  شهدای والامقام در جنگ هشت ساله دفاع مقدس نکاتی را ارائه  نمود.

سپس وحید رضا خباززاده یزدی در سخنان پيش از دستور خود ضمن گراميداشت هفته دفاع مقدس ، روز آتش نشاني و نيز دهه ولايت و با اشاره به برگزاري اربعين حسيني با جمعيتي حدود 20 هزار نفر در كشور عراق با مديريت مسلمانان، تاسف و تاثر خود را نسبت به حادثه ناگوار و دلخراش در مناسك حج در منا كه باعث كشته و مجروح شدن عده اي مسلمانان جهان بخصوص هموطنان ايراني به دليل بي تدبيري و مديريت بسيار ضعيف رژيم آل سعود ابراز نمود و از دولت جمهوري اسلامي ايران خواست پيگيريهاي لازم جهت محكوم نمودن عمال آل سعود و همچنين عذرخواهي از مسلمانان جهان صورت دهند. 

وي در ادامه گفت : با توجه به اینکه در دوره جدیدی از مدیریت آقای شهردار قرار داریم باید شاهد تغیيراتی در شهر هم باشیم و لازمه این کار، همدلی اعضا و شهردار در پیگیری مجدانه مصوبات می باشد.

عضو شوراي اسلامي شهر يزد از شهردار خواست تا روزشمارهایی را برای پایان پروژه‌ها در سطح شهر در نظر گرفته شود تا مردم نسبت به پایان طرح اطلاعات کافی داشته باشند و واحدهای نظارتی کار خود را با دقت بیشتری انجام دهند.

همچنین وی در این جلسه تعيین تکلیف آغاز بکار پروژه پل زیرگذر میدان خاتمی و میدان فرودگاه را در سال جدید خواستار شد و افزود: این دو پروژه مدتی است که مصوب شده اما عملیات عمرانی آن هنوز آغاز نشده است.

وحید رضا خباز زاده یزدی در این جلسه ضمن تشکر از شهردار به علت اجرای آسفالت برخی از معابر شهر، خواستار تسریع در اجرای عملیات عمرانی در خیابان مسجد جامع شد.

شهردار یزد هم در این جلسه با اشاره به اینکه در مسجد جامع کار بسیار خوبی در حال انجام است گفت: شرایطی که قبل از اجرای عملیات عمرانی در خیابان مسجد جامع بود در وصف این مسجد نبود و بعد از اتمام عملیات عمرانی در این خیابان شاهد رضایت کاسبین، گردشگران و مردم خواهیم بود.

وی افزود: کار کفسازی و روشنایی مسیر در حال انجام می باشد و تمامی کابلهای سیم هوایی جمع آوری شده و به زیر زمین انتقال داده شده است.

شهردار یزد همچنین در این جلسه گفت: اقدامات بسیار خوبی در زمینه آسفالت و فضای سبز در شهرداری ناحیه یک منطقه 3 آزادشهر در حال انجام می باشد.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام حمید رضا مطهریان ، گزارشی از ستاد مبشران غدیر را در صحن شورا ارائه نمود وافزود: بیش از 22عنوان برنامه متنوع در سطح شهر از طرف این ستاد برگزار مي شود.

همچنین نامه های ارجاعی به شورا در ادامه مورد بحث وبررسی قرار گرفت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا