مسئول کمیته ستاد نظارت بر سلامت اماکن ورزشی هیات پزشکی ورزشی استان یزد عملکرد 6 ماهه این کمیته را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان یزد ، نعیمه سپهری فر در این رابطه افزود: اقدامات نظارتی ، تعامل و همکاری مشـترک بـا تمـامی هیأت های ورزشی از مهم ترین اقدامات این کمیته است.

وی افزود: همچنین در راستای اجرای وظایف ستاد، تمامی هیأت های ورزشی همکاری و تعامل لازم را با بازرسین و ناظران این ستاد داشتند.

مسئول کمیته ستاد نظارت بر سلامت اماکن ورزشی هیات پزشکی ورزشی استان بیان کرد:درصورتی که مسئولان باشگاه ورزشی آیین نامه و دستور العمل های اداره ورزش و جوانان را عمل ننمایند یا برخلاف آنها عمل کنند در مرحله اول مشمول تذکر می باشند و بعد از 15 روز مجدد بازرسی به عمل خواهد آمد .

سپهری فر خاطرنشان کرد: اگر در راستای رفع تخلف، اقدامی صورت نگرفته بود اخطار کتبی و گزارش به اداره ورزش و جوانان اعلام می گردد تا اقدامات لازم صورت گیرد.

همچنین همه ساله از باشگاههای برتر نیز تقدیر و تشکر به عمل می آید. وی همچنین در ادامه عنوان کرد: بازرسی های این ستاد هر ماه به طور مستمر انجام می گیرد. بازرسین برطبق فرم های ارسالی از طرف فدراسیون پزشکی ورزشی از باشگاههای ورزشی بازرسی بعمل می آورند. مسئول کمیته ستاد نظارت بر سلامت اماکن ورزشی هیات پزشکی ورزشی استان تصریح کرد: تعداد بازرسی انجام گرفته از ابتدای سال تا کنون 961 مورد که شامل بازرسی اولیه ، ثانویه و ادواری می باشد. نعیمه سپهری فر ادامه داد: این این تعداد در بخش بانوان 574 مورد و آقایان 387 مورد بازرسی انجام گرفته است که از این تعداد 15 مورد تذکر و 13 مورد اخطار کتبی گرفتند و 15 باشگاه نیز مورد تقدیر قرار خواهند گرفت. وی اضافه کرد : بارزرسین ستاد در طی روند بازرسی های مداوم اقدام به بیمه ورزشی ورزشکاران می نمایند که این خود موجبات رضایت مسئولین باشگاه را در پی داشته است و همچنین بازرسی از اماکن ورزشی همچنان بصورت مستمر ادامه دارد. سپهری فر گفت : ستاد نظارت بر سلامت در فرآیند فعالیت خود مقوله آموزش را به عنوان یکی از اصول راهبردی نظارت بر اماکن ورزشی محسوب نموده و روشهای مختلف آموزش را در کالبد اجرایی خود به صورت مستمر پیگیری می نماید . این هیأت نیز همه ساله به برگزاری دوره آموزشی عوارض دوپینگ و مکمل های مجاز و غیر مجازجهت آشنایی مربیان و ورزشکاران اقدام می نماید.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا