حوزه هنری استان یزد با 2 اثر در بخش مسابقه بیست و چهارمین جشنواره سراسری تئاتر سوره ماه حضور دارد.
به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان یزد: بیست و چهارمین جشنواره سراسری تئاتر سوره ماه عصر امروز (11 مهر) با حضور 26 گروه نمایشی در تهران آغاز به کار می‌کند.
در این دوره 21 اثر در بخش رقابتی و ۵ نمایش در بخش میهمان حضور دارند.
9 اثر از تهران و 12 اثر از مراکز استانی حوزه هنری به بخش مسابقه این جشنواره راه یافته اند و استان یزد تنها مرکزی است که با دو اثر در این بخش حضور دارد.
نمایش های «هولوگرام تنهایی» به نویسندگی وحید آبرود و کارگردانی پاشا بدرود و «کمد دیواری» نوشته کیوان میر محمدی و به کارگردانی حسام افروز دو نماینده استان یزد در این جشنواره هستند.
این آثار پس از درخشش در جشنواره منطقه ای تئاتر سوره ماه در بیرجند به این مرحله راه یافته اند.
طبق برنامه، دوشنبه 13 مهر نمایش «کمد دیواری» با موضوع سبک زندگی و خانواده به مدت 45 دقیقه در دو نوبت 15:30 و 17:30 در پلاتو سینما تئاتر به روی صحنه می رود. داستان این نمایش درباره زوجی است که زندگی شان تحت تأثیر اتفاقاتی قرار گرفته است.
نمایش «هولوگرام تنهایی» نیز پنج شنبه 16 مهر به مدت 45 دقیقه در دو نوبت 18:15 و 20 در محوطه حوزه هنری اجرا خواهد شد.
این نمایش اجتماعی، برشی از زندگی قشرهای مختلف جامعه که داخل خودرو در ترافیک به سر می برند را نمایش می دهد که هر کدام از آنان مسائل و دغدغه های خاصی را بیان می کنند.
در این نمایش اتفاقات در داخل سه خودرو روی می دهد و همزمان با نقش آفرینی بازیگران در داخل خودروها تصویر آنان به وسیله دوربین های مداربسته به صورت زنده برای تماشاگران پخش می شود.
بیست و چهارمین جشنواره سراسری تئاتر سوره ماه 11 تا 17 مهرماه در تهران برگزار می‌شود.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا