مدیر گروه پژوهشی فوتونیک دانشکده فیزیک از برگزاری کارگاه یک‌روزه طراحی و ساخت سلول‌های خورشیدی نسل جدید در دانشکده فیزیک دانشگاه یزد خبر داد.

دکتر عباس بهجت با اعلام  این خبر گفت: این کارگاه روز چهارشنبه ۸مهرماه از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر به همت گروه پژوهشی فوتونیک مرکز تحقیقات مهندسی دانشگاه یزد و شرکت ادوات نوری نانوساختاری ایساتیس ازشرکت‌های مستقر در پردیس علم و فناوری دانشگاه یزد در دانشکده فیزیک برگزار شد.
وی با اشاره به اینکه در این کارگاه تئوری-عملی دانشجویان تحصیلات تکمیلی از چند دانشگاه کشور و دانشکده‌های نساجی و فیزیک دانشگاه یزد حضور داشتند افزود: شرکت کنندگان با طراحی و ساخت سلول‌های خورشیدی نانو‌ساختاری از جمله سلول‌های خورشیدی حساس‌شده با رنگ، حساس شده با نقاط کوانتمی و حساس شده با پلاسمونیک و همچنین سلول های خورشیدی پلیمری و هیبریدی جدید نیز آشنا شدند و سپس به طور عملی شیوه  ساخت سلول‌های حساس‌شده با رنگ را فرا گرفتند.
وی افزود: در پایان به شرکت‌کنندگان روش‌های مختلف لایه‌نشانی در ساخت سلول‌های خورشیدی، انواع تجهیزات مورد نیاز و روش مشخصه‌یابی سلول‌های خورشیدی در آزمایشگاه فوتونیک دانشکده فیزیک آموزش داده شد.

وی تصریح کرد: مدرس این کارگاه دکتر نعیمه ترابی‌میرزایی دارای دکترای فیزیک در ساخت سلول‌های خورشیدی نانو ساختاری از دانشگاه یزد بود و حجت امراللهی‌بیوکی و فاطمه جعفری‌ندوشن از کارشناسان ارشد گروه پژوهشی فوتونیک، آموزش عملی کارگاه را برعهده داشتند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا