نشست مشترک نیروی انتظامی و دانشگاه با عنوان رسانه‌های نوپدید، فرصت‌ها و چالش‌ها به مناسبت هفته نیروی انتظامی در سالن کنفرانس عدالت دانشگاه آزاد اسلامی یزد برگزار شد.

یزدفردا رئیس دبیرخانه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در این نشست با توجه به موضوع رسانه‌های نوپدید، سخنان مقام معظم رهبری در این باره را یادآور شد و اظهار کرد: حوزه رسانه و حوزه فضای مجازی در صورت استفاده صحیح می‌تواند یک فرصت باشد و اگر استفاده بجا از آن نشود یک عامل تعدی به نظم است.

دکتر محمدحسین جعفری در خصوص فضاهای مجازی موجود در کشور گفت: امروز فضای آزادی گردش اطلاعات است و مردم حق دارند به درستی این اطلاعات اعتماد داشته باشند و از آن استفاده کنند. این آزادی اطلاعات اگر کنترل نشده باشد و با قانون همراه نشود ممکن است مفاسدی را به همراه داشته باشد.

به اعتقاد این استاد دانشگاه، حوزه پلیس حوزه‌ای است که با نظم و امنیت و یک سری فضاهای مجازی هم با حقوق شهروندی و احقاق حقی که شاید توسط عده‌ای سودجو نادیده گرفته شود، در ارتباط است.

وی عملکرد پلیس در نظام مقدس جمهوری اسلامی را عملکرد شایسته و قابل تقدیر دانست و گفت: دانشگاه، پلیس و دادگستری سه ضلع مثلث پیشگیری از وقوع جرم هستند؛ دانشگاه مرکز آموزش است و اگر جامعه آموزش صحیح ببیند قطعاً بسیاری از بدی‌ها حذف خواهد شد و مردم صید صیادان بدطینت نخواهند شد.

جعفری در ادامه خواستار بیان چالش‌ها و مشکلات رسانه‌های نوپدید در دانشگاه شد و درخواست کرد تا مسئولان نیروی انتظامی با حضور در خوابگاه‌ها و دانشگاه‌ها به بیان این چالش‌ها بپردازند.

وی با تبریک هفته نیروی انتظامی گفت: نیروی انتظامی حافظان امنیت کشور هستند و امنیت و آسایش مردم در دستان پرتوان این عزیزان است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا