مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد از برگزاری جلسه تخصصی شورای برنامه ریزی درسی در اداره کل خبر داد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد از برگزاری جلسه تخصصی شورای برنامه ریزی درسی در اداره کل خبر داد.

      به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان یزد:حبیب ا...کارگر ضمن اعلام این خبر از به ‌کارگیری گروه‌های تخصصی برای تدوین استانداردهای آموزشی خبر داد و افزود: جلسه تخصصی شورای برنامه ریزی درسی اداره کل با حضور معاونت آموزش و برنامه ریزی ، سرپرست اداره آموزش،کارشناس مربوطه،نماینده خوشه طلا وجواهراستان ، مربیان حرفه تاسیسات وسرامیک در اداره کل آموزش فنی وحرفه ای برگزار گردید .

کارگرلزوم تدوین و بازنگری استانداردهای آموزش فنی و حرفه ای در راستای نیازهای بازار کار و پتانسیل‌های منطقه‌ای را یادآور شد و با اشاره به مفاهیم اولیه و تعاریف استاندارد شغل گفت: استاندارد شغل شامل شرایط احراز شغل و شایستگی‌های مورد نیاز برای داشتن شغل است.

وی خاطر نشان کرد: در این استانداردها به بیان نوع فعالیت‌ها و کارهای شاغلان، ملاک‌های انجام کار، نوع کار و شکل انجام کار پرداخته می‌شود.

کارگر در ادامه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان یزد اشاره کرد و گفت: امید است با توجه ویژه به حوزه  طلا وجواهر سازی ضمن شناسایی و جهت‌دهی به نخبگان استانی و مربیان این بخش، گام‌های موثری نیز در راستای توسعه آموزش‌ها در این حوزه برداشته شود.

وی همچنین به ضرورت بروز رسانی استانداردهای آموزشی اشاره کرد و افزود: با توجه به  تغییرات گسترده و توسعه روزافزون فناوری‌ها ، تدوین استاندارد در حوزه فناوری‌های نوین از برنامه‌های سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشوربه شمار می‌رود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همچنین در ادامه مهمترین رویکرد شورای طرح و برنامه‌ریزی درسی استان را بازنگری و ارتقای کیفیت استانداردهای آموزشی دانست و افزود: یکی از راهکارهای ایجاد فرصت شغلی برای افراد جویای کاراستان یزد، ارائه آموزش‌های مطابق با نیاز بازار کار است.

وی درپایان با اشاره به لزوم شناسایی نیازهای آموزشی و برگزاری نیازسنجی آموزش‌های مهارتی در این قالب، افزود: آشنایی مربیان حق‌التدریس، مربیان آموزشگاه‌های آزاد و کارشناسان طراحی و تدوین استاندارد مراکز و اداره‌کل با روش‌های نوین و مراحل تدوین استاندارد آموزشی از جمله اهدافی است که با برگزاری این دوره‌ها دنبال می‌شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا