یزدفردا"معاونت بهبود توليدات دامي استان يزد گفت :  روزانه 135 تن گوشت مرغ از  927  واحد مرغداري گوشتي در استان يزد  توليد مي شود.


به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا" نادر سليم افزود: ساليانه نزدیک به 50  هزار تن گوشت مرغ در استان توليد مي شود که از اين ميزان بيست وپنج هزار تن گوشت مرغ در داخل استان مصرف شده و ما بقی نيز به استانهاي اصفهان ،شيراز وکرمان صادر مي شود .
وي همچنين گفت: 19010  تن تخم مرغ از 30  واحد توليدي در استان يزد به بازار عرضه مي شود که 11000 تن آن مصرف اخل استان و 8000 تن آن به خارج استان صادر می شود.
معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان با اشاره به اشتغال 1950 نفر در مرغداری های استان یزد در درباره تزریق هورمون به مرغ هم گفت: سرعت رشد مرغ های گوشتی ارتباطی به مصرف هورمون ندارد و رشد سریع مرغ‌ها در دوره پرورش به دلیل استانداردسازی شرایط پرورشی و اجرای عملیات اصلاح نژادی در جوجه های گوشتی است که البته این سرعت رشد در بسیاری کشورهای دنیا بیشتر از ایران است.
نادر سلیم اظهار کرد: از نظر کیفیت و سلامت، گوشت مرغ تولید شده در ایران در وضعیت بسیار مناسبی قرار دارد و ایران در این زمینه جزو کشورهای پیشرو است که می تواند در داخل بدون هیچ نگرانی مصرف شود و به کشورهای دیگر نیز صادر شود.
وی افزود: تنها مشکل در پرورش و تولید گوشت مرغ، اندازه لاشه مرغ است که باید برای تقویت صادرات این محصول بتوانیم فرهنگ تولید و مصرف مرغ را با سایزهای کوچک تر ترویج کنیم.
معاون سازمان جهاد کشاورزی استان ادامه داد: برخی در شبکه های اجتماعی، مسائلی را درباره تولید گوشت مرغ و استفاده از هورمون در فرآیند پرورش مطرح کرده‌اند که هیچ پایه و اساس علمی ندارد و بالاتر بودن سرعت رشد پرورش گوشت مرغ نسبت به مرغ های بومی طبیعی است، چرا که پرورش گوشت مرغ در شرایط استاندارد و با تکنولوژی و فناوری روز دنیا انجام می شود و در عملیات اصلاح نژادی نیز بهترین نسل و نژادها برای پرورش مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا