چیزی جز اجرای قانون نمی خواهیم

یزدفردا"محمدجواد حق شناس نیز در همایش «اعتماد ملی، سرمایه اجتماعی»با بیان اینکه مخاطب حق الناس بودن مردم، دولت و کسانی بود که انتخابات را برگزار می کنند، گفت: ما چیزی جز اجرای قانون نمی خواهم. حرف عجیبی نیست، می گوییم به مردم و به رای مردم احترام بگذارید.

به گزارش یزدفردا، محمد جواد حق شناس عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با تشکر از شاخه جوانان حزب اعتماد ملی و رییس و اعضای منطقه یزد حزب که با برگزاری همایش بستری را فراهم کردند تا اعتماد ملی بتواند پیامش را به جامعه منتقل کند ابراز امیدواری کرد که این همایش آثار خوبی در ادامه فعالیت های حزب داشته باشد.

او با هوشمندانه دانستن عنوان همایش، گفت: مهمترین شاخصه سرمایه اجتماعی اعتماد است. اما باید یادآور شویم که کسانی هستند که نمی خواهند این دغدغه را بفهمند و برای سرمایه اجتماعی ارزشی قائل نیستند.

استاد روابز بین الملل دانشگاه، با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ و تاریخی خواندن آن، گفت: در آن انتخابات فرصتی داده شد که یک سرمایه اجتماعی دوباره شکل بگیرد و دولتی روی کار آمد که پایانی به هشت سال تاریکی بود و اگر ما سال ها تلاش کنیم شاید بتوانیم به دوران پیش از آن بازگردیم.

حق شناس با اشاره پیام نوروزی رهبر انقلاب در سال ۹۴، گفت: تاکید آن پیام مبنی بر دولت و ملت همدلی و همزبانی، تماما روی سرمایه اجتماعی بود. شاخصه های پیام رهبری در این باره را می توان انتخابات با مشارکت حداکثری، چیزی که جز با اعتماد ملی تحقق نمی یابد.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با اشاره به اینکه چرا با توجه به وصیت امام درباره عدم حضور نهادهای نظامی در سیاست به این مهم توجه نمی شود، گفت: مگر جمهوری اسلامی مهمترین دستاورد امام نیست؟ این تمامیت خواهی ها که عده ای به آن دامن می زنند منجر به پایان دیدگاهی می شود که امام برای ما به جای گذاشته بود.

او افزود: دو هفته پیش از انتخابات ریاست جمهوری، رهبری به ظرافت به سرمایه اجتماعی اشاره کردند و در آن سخنرانی خواستند همه ایرانی ها حتی کسانی که نظام را قبول ندارند، در انتخابات شرکت کنند. یعنی ما با ایرانی بودنمان خودی و غیرخودی نداریم. همه کسانی که شناسنامه دارند و به سن قانونی برای رای دادن رسیده اند می توانند در سرنوشتشان شریک شوند و در روز رای گیری حاضر شوند. همچنین این جمله که در انتخابات هیچ کس حتی فرزندم رای من را نمی داند حامل این پیام برای ما بود که نباید هیچ نهادی در انتخابات دخالت کند.

حق شناس گفت: اشاره به حق الناس بودن رای مردم که رهبری بر روی آن تاکید داشت، یعنی سرمایه اجتماعی، یعنی اعتماد ملی. ما دو سال است که داریم می گوییم اما به جای توجه به این سخنان گویا این بحث ها کنار گذاشته شده است.

او گفت: چه کسی مخاطب این سخنان رهبری است؟ چه کسانی هستند که باید رای مردم را حق الناس بدانند؟ قطعا منظور دولتی است که انتخابات را برگزار می کرد. مخاطب، نهادی بود که به انتخابات نظارت می کرد و من می گویم نه فقط برای انتخابات ریاست جمهوری که برای تمامی انتخابات این سخنان باید در محوریت قرار بگیرد. ما همواره می گوییم که باید به مردم اعتماد کنیم و در تصمیمات مهم آنها را سهیم بدانیم. این مردم فرهنگ چند هزار ساله دارند. همان طور که رییس جمهور با اشاره به انتخابات اولین دوره مجلس شورای اسلامی آن را بهترین مجلس پس از انتخابات دانستند چرا که در آن هیچ اعمال نظر و نظارتی نشد و مردم خودشان نمایندگان را به طور مستقیم انتخاب کردند.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با اشاره به اینکه ما نباید نگران انتخاب مردم باشیم، گفت: ما چیزی جز قانون نمی خواهم. حرف عجیبی نیست. می گوییم به مردم و به رای مردم احترام بگذارید.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا