یزدفردا:رحمت الله بیگدلی، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی نیز با بیان اینکه بدون اصلاح حاکمیت، سخت است از اصلاح جامعه گفتن بیهوده است، گفت: اگر حکومتی به نام دین بیاید و نتواند درست عمل کند، می تواند تبعات زیادی برای دین و جامعه داشته باشد.

به گزارشیزدفردا: رحمت الله بیگدلی در همایش «اعتماد ملی، سرمایه اجتماعی» که در یزد ، با بیان اینکه حکومت ما حکومت دینی با عنوان اسلامی است، افزود: استمرار حکومت دینی می تواند تبعات بزرگی داشته باشد. اگر حکومتی دینی باشد می تواند ظواهر دین را در جامعه پیاده کند و به اصطلاح جامعه ای دینی بسازد.

او افزود: از نگاهی دیگر، اگر حکومتی به نام دین بیاید و نتواند درست عمل کند، می تواند تبعات زیادی برای دین و جامعه داشته باشد.

این پژوهشگر دینی تصریح کرد: اگر به آثار بسیاری از علمای دین در گذشته نگاه کنیم، آنها نگران ایجاد حکومت دینی بودند، چراکه مسئولان نظام دینی همپای پیامبر و معصومان برشمرده می شوند و جامعه از آنها انتظار پیامبرگونه ای دارد و اگر این انتظارات تحقق پیدا نکند مشکلاتی برای دین و متدینین به بار می آورد.

او افزود: با توجه یه اینکه خود را اصلاح طلب می دانیم سخنان خود را با کلامی از علی (ع) ادامه می دهم که جامعه درست و اصلاح نمی شود مگر به واسطه اصلاح حاکمان آن. بدون اصلاح حاکمیت، سخت است از اصلاح جامعه گفتن بیهوده است.

بیگدلی با تاکید بر اینکه جامعه اصلاح نمی شود مگر با استقامت و حضور مردم، گفت: این حضور باید هوشمندانه باشد. حضور پوپولیستی و یا جضور فردی، دردی را دوا نمی کند. باید مردم با مشارکت سیاسی و حضور در احزاب، ایستادگی کنند تا حکومت را اصلاح کنند.

او با اشاره به رابطه حکومت و مردم، گفت: رابطه حکومت و مردم باید مبتنی بر قانون و موازین شرع باشد و حق رعایت شود.

شورای مرکزی حزب اعتماد ملی یادآور شد: هر وقت حق میان حاکمیت و مردم قرار می گیرد، احکام تعالی آفرین دین اجرا می شود و رابطه مردم و حکومت بر اساس قانون شریعت شکل می گیرد. نباید در حکومت کسی نادیده گرفته شود و بی اهمیت تلقی شود. در هر مسئله ای نیاز به همکاری مردم هست.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا